ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
תוצאה מאכזבת

אוסטרליה: תומך בשתי מדינות הדיח את ידיד ישראל

ראש ממשלת אוסטרליה, ידיד ישראל, סיים שלטון של 9 שנים, אחרי שהפסיד ליריבו מהשמאל, שתומך בשתי מדינות, ואמר בעבר כי הוא לא תומך במדיניות ישראל בכל הנוגע לפלסטינים. המנצח תיאר את עצמו בעבר כ"תומך חזק בצדק לפלסטינים"

אוסטרליה: תומך בשתי מדינות הדיח את ידיד ישראל
אנתוני אלבניז צילום: מתוך הטוויטר שלו

ראש ממשלת אוסטרליה היוצא, סקוט מוריסון, הודה בתבוסה בבחירות בשבת, לאחר הפסד מאכזב עבור ממשלתו השמרנית. מוריסון פעל במהירות לאחר הבחירות שהתקיימו בשבת כדי להודות בהפסד. "הלילה שוחחתי עם מנהיג האופוזיציה ועם ראש הממשלה הנכנס, אנתוני אלבניז, וברכתי אותו על ניצחונו בבחירות", אמר מוריסון.

מנהיג האופוזיציה לשעבר, אנתוני אלבניז, יושבע לראשות הממשלה בימים הקרובים  לאחר שמפלגת הלייבור שלו זכתה בניצחון הראשון שלה בבחירות מאז 2007. המפלגה הייתה בשלטון בפעם האחרונה ב-2013 כשהיא הובילה ממשלת מיעוט. מוריסון, נחשב לידיד טוב של ישראל, ותמך בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ על הכרתו בירושלים כבירת ישראל. במהלך כהונתו רשמה ממשלת אוסטרליה את החיזבאללה והחמאס כקבוצות טרור.

מפלגתו של סקוט מוריסון, איבדה את הרוב לאחר שלטון של תשע שנים ברציפות. אך לא ברור אם הלייבור יזכו במספיק מושבים כדי לכהן כרוב, או שמא יאלצו להיעזר בתמיכת מפלגות אחרות, הספירה עדיין נמשכת נכון ליום ראשון בבוקר. ראש הממשלה החדש צפוי להיפגש ביום שלישי הקרוב בטוקיו בירת יפן עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי. הם צפויים לעסוק במלחמה באוקראינה וההתמודדות עם סין.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון אנתוני אלבניז בחירות לראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד