י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רצח אכזרי

יהודי בן 90 נדחף אל מותו מקומה גבוהה

סכסוך בין שכנים בצרפת הסתיים במותו של יהודי בן 90. המשטרה עצרה את שכנו של המנוח, גבר בן 51, החשוד ברצח הקשיש היהודי מחוץ לביתו בליון שבצרפת. המשטרה שוללת מניע אנטישמי וטוענת כי מדובר בוויכוח בין שכנים

יהודי בן 90 נדחף אל מותו מקומה גבוהה
רנה חג'ג' ז"ל צילום: באדיבות המצלם

רנה חג'ג', קשיש יהודי בן 90, נדחף אל מותו מגובה רב בבניין המגורים שלו בליון שבצרפת על ידי שכנו בן ה-51. המשטרה חקרה תחילה מניע אנטישמי אפשרי, אך בהמשך שללה זאת וקבעה כי הדחיפה היתה תוצאה של ויכוח בין השניים שאינו קשור לעובדה שחג'ג' הינו יהודי. כך על פי הדיווח בעיתון היהודי Tribune Juive. כלי תקשורת בצרפת לא דיווחו על זהות החשוד או פרטים אחרים אודותיו. 

גופתו של חג'ג' נמצאה ביום שלישי האחרון בסביבות השעה 20:00 על ידי המשטרה בשדרה דו פלטו, הרובע התשיעי של העיר ליון, הקורבן זוהה כדייר בקומה השנייה של המתחם הגדול שלמרגלותיו נמצאה גופתו. אך הפציעות שלו נראו לא מתאימות לנפילה מגובה כה נמוך. המשטרה ערכה חקירה יסודית, וגילתה שהוא נפל מקומה גבוהה יותר, כנראה מדירת השכן איתו הוא התעמת. על פי דיווחים לא מאומתים, השכן הינו מוסלמי.

דיווחים על התקרית עוררו כעס וחוסר אמון בקרב יהודים צרפתים רבים ברשתות החברתיות ומחוצה לה. המקרה מזכיר את מותה האכזרי של הרופאה החרדית ד"ר שרה חלימי הי"ד בשנת 2017. אז שכנה קובילי טראורה, מוסלמי אנטישמי, רצח אותה בביתה והשליך את גופתה מחלון דירתה בקומה השלישית בזמן שצעק 'אללה אכבר'.

מקרה אכזרי נוסף שאירע בחודש פברואר, נער יהודי בשם ג'רמי כהן נרצח בפרבר של פריז לאחר שנמלט על נפשו מקבוצת מוסלמים אנטישמיים ונדרס תחת רכבת חשמלית חולפת. הרצח שלו נחקר בתחילה כתאונה עד שמשפחתו השיגה את הצילומים של התקיפה. המשפחה מסרה את העדויות לאריק זמור, פוליטיקאי יהודי צרפתי מהימין הקיצוני, שרכב על המקרה במסע הבחירות שלו לנשיאות בחודש שעבר, שלא ממש עזר לו.

רצח בצרפת אנטישמיות בצרפת יהודי נרצח רנה חג'ג'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד