כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פליק פלאק רוסי

קולונל שהעז למתוח ביקורת על פוטין שינה את גרסתו

מיכאיל חודריונוק, מפקד ההגנה האווירית לשעבר של רוסיה ביצע פניית פרסה מדהימה. הוא התפאר ביכולות הנשק, הצבאיות והכלכליות המעולות של רוסיה. אך שבוע שעבר הוא השמיע בטלוויזיה הממלכתית הרוסית זמירות אחרות לגמרי. המפקד לשעבר אמר שרוסיה "מבודדת לחלוטין מבחינה גיאופוליטית" וכבר בסוף השבוע הוא שינה גירסה

קולונל שהעז למתוח ביקורת על פוטין שינה את גרסתו
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

מפקד צבא רוסי בכיר בדימוס, הופיע שוב בטלוויזיה הממלכתית והזהיר את הגורמים האוקראינים שלא לזלזל בכוחה הצבאי והכלכלי של רוסיה, למרות שהוא עצמו זלזל שבוע קודם באופן הלחימה של מדינתו בשידור חי.

מיכאיל חודריונוק, מפקד ההגנה האווירית לשעבר ובוגר כמה מבתי הספר הצבאיים הבכירים בברית המועצות, התבטא בסוף השבוע בצורה גאוותנית לגבי איכות הנשק הרוסי והתפאר בחוזק הצבא.

"הפדרציה הרוסית עדיין לא הראתה אפילו עשירית מהפוטנציאל הצבאי והכלכלי שלה, אז היזהרו במה שאתם מאחלים" אמר. "כשמדינה קונה ציוד מתוצרת המערב, הציוד לפעמים מפסיק לעבוד או מתקלקל ממש בלהט הקרב, הזרועות שלנו שונות באמינותן, אתה מקבל בדיוק את הנשק המתואר", הכריז. הוא רק לא סיפר על אלפי טנקים רוסיים שרופים לאורך עשרות קילומטרים בתוככי אוקראינה.

דבריו סתרו ישירות את הראיון שלו ששודר לפני ימים ספורים, כשהופיע באותה תוכנית ונתן תחזית עגומה מובהקת למלחמת רוסיה. המפקד בדימוס אמר לצופים שבוע שעבר כי אוקראינה "מתכוונת להילחם עד האיש האחרון, וגייסה צבא של מיליון חיילים של לוחמים מאומנים במערב המצוידים בזרם אינסופי של כלי נשק מודרניים". הוא הוסיף "מיקומה של רוסיה על הבמה העולמית אינו טוב יותר, אנו נמצאים בבידוד גיאופוליטי מלא, וכי ככל שנשנא להודות בכך, נדע שכמעט כל העולם נגדנו, וזה המצב הזה שאנחנו צריכים לצאת ממנו".

אך מישהו בקרמלין ככל הנראה זעם על הדברים, ובפליק פלאק מדהים הוא ביצע פניית פרסה פתאומית שעוררה חשדות שחודאריונוק "חטף" מפוטין מאחורי הקלעים. ואמר בסוף השבוע כי צבא רוסיה הוא צבא עוצמתי והוא מיצה רק 10 אחוז מכוחו הצבאי.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד