י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"כבר בחורף הקרוב"

מסתמן: אירופה תקנה גז מישראל כדי להשתחרר מהתלות ברוסיה

מטרת ההחלטה - השגת עצמאות אנרגטית וגיוון מקורות האנרגיה של היבשת. לצד האיחוד האירופי, במשרד האנרגיה מנסים להגיע להסכם גם מול מצרים בכדי להעביר דרכה את הגז. גורם המקורב למגעים: "כבר בחורף הקרוב ישראל תמכור גז לאירופה, מדובר בתפנית דרמטית"

מסתמן: אירופה תקנה גז מישראל כדי להשתחרר מהתלות ברוסיה
אסדת גז של מאגר תמר צילום: משה שי, פלאש 90

ישראל והאיחוד האירופי מנהלים משא ומתן מואץ על מכירת גז ישראלי לאירופה דרך מצרים, כבר בעתיד הקרוב. בין הצדדים הוחלפו טיוטות וההערכה היא כי הסכם המסגרת ייחתם במהלך הקיץ. לאחריו, ייפתח משא ומתן בין חברות הגז עצמן. כך מפרסם הבוקר (א') הפרשן והכתב המדיני של "ישראל היום", אריאל כהנא

היוזמה הדחופה לאספקת גז מישראל לאירופה דרך מצרים, היא תוצאה של מלחמת רוסיה באוקראינה. עם פרוץ המלחמה, באירופה התקבלה ההחלטה להשתחרר מהתלות האנרגטית ברוסיה, שמספקת כ-40 אחוז מתצרוכת הגז של מדינות האיחוד. במסגרת הניסיון לגוון מקורות אנרגיה האירופים יצרו קשר עם שר האנרגיה המצרי, טארק אל מולא, ועם שרת האנרגיה של ישראל, קארין אלהרר.

אלהרר אף נועדה עם נציבת האנרגיה של האיחוד האירופי, קדרי סימסון, שם עלה הצורך הדחוף בגז טבעי לקראת החורף הבא שצפוי להיות קשה. בין היתר הבהירו האירופים, כי אם לא יאתרו די מקורות חלופיים, יחזרו לכרות פחם, על אף הנזק הסביבתי הרב הנגרם ממנו.

גורם המקורב למגעים אמר ל"ישראל היום" כי "אם לא יהיו תקלות בלתי צפויות, כבר בחורף הקרוב ישראל תמכור גז לאירופה. זו תפנית דרמטית ביחסי ישראל ואירופה, בדומה להשפעה שהייתה לגז על היחסים מול מצרים. ישראל עושה מאמץ לסייע לאירופה בשעת מצוקה ויש לכך משמעות מדינית".

גז האיחוד האירופי מלחמת אוקראינה רוסיה ישראל מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד