י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מרצ לא עוברת

סקר חדש: גוש נתניהו עם 60 מנדטים; הציונות הדתית מזנקת

אחרי דרמת זועבי: מרצ מחוץ לכנסת - סער בפנים • העבודה וכחול לבן עם 8 מנדטים כל אחת • אם בן גביר ירוץ עצמאית - יקבל 5 מנדטים • התוצאות המלאות פורסמו בתוכנית 'שבע תשע' עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm

בחירות, אילוסטרציה
בחירות, אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מכתב הפרישה מהקואליציה של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי השיב לקדמת הבמה את תרחיש הבחירות, המרחף מעל ראשינו ביתר שאת בשבועות האחרונים.

בפתחו של שבוע פוליטי דרמטי, שבו תנסה הקואליציה לייצב את הספינה (או את הטיטאניק, כהגדרת ראש האופוזיציה), מגלה סקר מיוחד של 103fm, שאם היינו הולכים כעת לבחירות - מרצ הייתה זו המשלמת את המחיר הפוליטי הכבד ביותר, והיא זו העלולה למצוא עצמה מתחת לאחוז החסימה. עם זאת, במבט על התמונה הכוללת, אין שינוי מכל מערכות הבחירות הקודמות, ואף אחד ממנהיגי המפלגות לא אוחז ברוב הדרוש להקמת קואליציה.

על פי ממצאי הסקר, שפורסמו בתוכנית 'שבע תשע' עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm, גוש נתניהו מגיע ל־60 מנדטים, כאשר לליכוד 36 מושבים, ולצידו הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 9, ש"ס עם 8 ויהדות התורה עם 7 מנדטים. בצד השני של המפה הפוליטית, מוביל את גוש מתנגדי נתניהו יאיר לפיד עם 18 מנדטים (נתון נמוך בהשוואה לסקרים קודמים), ואחריו העבודה וכחול לבן עם 8 מנדטים כל אחת, ימינה עם 6, ישראל ביתנו עם 5, ותקווה חדשה ורע"ם עם 4 מנדטים כל אחת.

סך כל המפלגות האלה, המרכיבות את הקואליציה כיום, עומד על 53 מנדטים. הרשימה המשותפת, שלא משתייכת לאף אחד מהגושים, זוכה בסקר ל־7 מנדטים.

הביקורת על המהלך של ח"כ זועבי פוגעת פגיעה אנושה במעמדה של מפלגת מרצ, שכאמור, לא עוברת בסקר שלנו את אחוז החסימה, ועלולה למצוא עצמה מחוץ לכנסת הבאה. לרשימה 2.5 אחוזי תמיכה בלבד.

בן גביר וסמוטריץ': ביחד - 9 מנדטים: לחוד - 10

בחודשים האחרונים זוכה, כך נראה, ח"כ איתמר בן גביר לתמיכה גוברת בקרב הציבור - בין השאר בשל עמדותיו הניציות אל מול גל הטרור הנוכחי. בסקר 103fm נבדק גם תרחיש שבו בן גביר רץ בבחירות הבאות עם רשימתו, עוצמה יהודית, באופן עצמאי ונפרד מהציונות הדתית של סמוטריץ' - ועל פי התוצאות נראה כי פיצול כזה שווה לשניים מנדט נוסף.

כך, למעשה, כל אחת מהרשימות זוכה ל־5 מושבים בכנסת הבאה, ובסך הכול - 10 מנדטים לחוד, במקום 9 בריצה משותפת. עם זאת, המנדט הנוסף לא עומד לזכות גוש הימין, שנותר על 60 מנדטים: הליכוד זוכה בתרחיש זה ל־35 מושבים (במקום 36), ויהדות התורה ל־6 (במקום 7). מנגד, יש עתיד מקבלת 19 מנדטים (במקום 18).

את הסקר ערך עבור 103fm מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס. הוא נערך אמש (ש') בהשתתפות 508 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה - יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4%.

 

 

בחירות סקר רדיו 103 מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד