י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשיבה טובה

האמנית החרדית ממאה שערים הלכה לעולמה

מדירה צנועה במאה שערים בירושלים היא חלשה על ציורים מעוררי השראה שעיטרו משרדים ומלונות יוקרה ברחבי העולם לצד תערוכות ענק. הבוקר היא נפטרה בשיבה טובה בגיל 95. 'בחדרי חרדים' על דמותה של הציירת הובי אלישע ע"ה שהחזיקה תורה והייתה דמות מעוררת השראה

האמנית החרדית ממאה שערים הלכה לעולמה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבשורה על פטירתה בשיבה טובה של האישה החשובה, הציירת המפורסמת אהובה (הובי) אלישע ע"ה שהייתה צלולה עד יומה האחרון והיא בת 95 בפטירתה.

היא נולדה בשכונת הבוכרים בירושלים. אימה הייתה אחות ואביה איש עסקים. כשהייתה בת 6, בעקבות עסקיו של אביה, היגרה עם משפחתה לווינה, משם לפראג ומאוחר יותר ללונדון. מלחמת העולם השנייה אילצה את המשפחה לעזוב את לונדון והם עברו להתגורר בעיירה הציורית 'טורקווי' שבמחוז דבונשייר בדרום מערב אנגליה. 

על פי 'ויקיפדיה', לאחר מעבר המשפחה לטורקווי, החלה הובי את לימודיה בבית הספר המקומי. בתוך זמן קצר הבחינה מנהלת בית הספר, אמנית במקצועה, בכישרון הציור שלה, החלה לעודד אותה לעסוק בתחום ובגיל 14, בהמלצתה של מנהלת בית הספר, החלה הובי את לימודיה בבית הספר היוקרתי לאמנות סיינט מרטינס קולג' לאמנות ועיצוב  שבלונדון, שם הייתה לתלמידה הצעירה ביותר שהתקבלה לבית הספר היוקרתי אי פעם.

בגיל 17 נישאה לבעלה, ר' אלי אלישע ז"ל, שהיה סוחר שטיחים נודע. ברבות השנים חזרה עם בעלה ושלושת ילדיה לישראל והם גרו תחילה בהרצליה פיתוח, תוך שהיא מתקרבת בהדרגה והתקרבה לחסידת ברסלב. בהמשך עברו היא ומשפחתה להתגורר בשכונת מאה שערים בירושלים, שם שמרה על צניעותה מחד והמשיכה לחלוק עם העולם את יצירותיה מאידך.

הובי אלישע היא כאמור ציירת חרדית מוכרת, בוגרת בתי ספר לאומנות בעולם ובעלת גלריה מוכרת בה היא הייתה מציגה את ציוריה. היא התגוררה במאה שערים ונחשבת לאמנית בולטת בעולם הציור ולמנטורית גדולה בתחום.

הייתה ציירת אימפרסיוניסטית שציוריה משתתפים במכירות פומביות בארץ ובעולם ויש עליה קונצנזוס רחב, מבקר האומנות הבינלאומי ניקולאס פורסט ציין בעבר כי היא אחת מהעשרה האומנים הנחשבים שכדאי לעקוב אחר יצירותיה במכירות פומביות, לא סתם ציוריה מעטרים את קירותיהם של עשירים רבים ואישים חשובים ובתי מלון יוקרתיים בארץ ובעולם. 

בשנת תשע"ח שיתוף פעולה מיוחד בין הגלריה של הציירת הובי אלישע ע"ה לבין השגרירות האמריקאית החדשה בירושלים הביא לכך שציורה של הובי פיאר את המשרד של שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן.  הציור היוקרתי והמיוחד צוייר בהשראת חטא המרגלים שבאו לארץ לתור אותה לאורכה ולרוחבה והוציאו את דיבתה רעה, ועם הימכרו - הוא נתלה במשרדו של דיוויד פרידמן. 

רק לפני שבועיים התראיינה בעיתון הכלכלי 'דה מרקר' שם סיפר בנה הרב רחמים אלישע שמנהל את הגלריה כי אמו החזיקה בביתה כולל אברכים אותם מימנה כל חייה.  

יועץ התקשורת ירח טוקר צייץ וכתב: "הציירת החרדית המפורסמת מ'מאה שערים', הובי אלישע, שעומדת מאחורי הציורים הידועים של חסידים רוקדים וחתונות יהודיות, (ניתן לראות את חלקם תלויים ב'וולדורף אסטוריה') נפטרה הבוקר כשהיא כבת 95. היא ציירה גם על השואה, וסירבה לפרסם את הציורים כדי לא לגרום צער לאחרים. בד"ה".

זכתה והותירה אחריה דור ישרים מבורך, בנים וצאצאים. 

מסע הלוויה בשעה 16:00 אחר הצהריים מביתה ברחוב סלנט 7 בירושלים להר המנוחות שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הובי אלישע ציירת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד