י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי הפגישה עם המשטרה

"לגלות איפוק": ניסיונות להרגעת הרוחות בגור, חסיד נפצע באשדוד

בפגישה שנערכה הלילה בין נציגי גור למשטרה, הוחלט על הפסקת העימותים. מזכיר "הוועדה" בפנייה לחסידים: "לגלות איפוק ולתת למשטרה לעשות את הדברים - ללא מעורבות הציבור" | הבוקר נפצע חסיד שהותקף באשדוד. המשטרה: "נחקור מספר מעורבים שלקחו חלק בתקיפות"

"לגלות איפוק": ניסיונות להרגעת הרוחות בגור, חסיד נפצע באשדוד
מחאת חסידי גור, ארכיון צילום: פלאש 90

אחרי יומיים של עימותים ואלימות - בגור קוראים לחסידים להרגיע את הרוחות: אתמול (מוצאי שבת) ערכו גורמים בחסידות פגישה עם נציגי המשטרה, בעקבות המהומות בכמה ערים ברחבי הארץ, על רקע הפיצול בחסידות.

במסגרת העימותים האלימים שהחלו בערב שבת ונמשכו אל עיצומה של השבת ואף לאחריה, נפצעו מספר חסידים ושוטרים. בתום הפגישה הגיעו נציגי החסידות להבנות על הרגעת הרוחות בערים החרדיות.

הפיצול בחסידות גור: עימותים קשים בי-ם ואשדוד, חסידים נפצעו

בתוך כך, הבוקר התפתחה קטטה סמוך לאחד מבתי הכנסת של ראש הישיבה הגר"ש אלתר באשדוד, במהלכה נפצע אחד מחסידיו באורח קל. מהמשטרה נמסר כי היא פתחה בחקירת תקיפה של אדם ברובע ח' בעיר אשדוד, והוא פונה במצב קל לקבלת טיפול רפואי.

"בנוסף", נמסר מהמשטרה, "משטרת ישראל פתחה בסוף השבוע בחקירת עימותים ועבירות נוספות שאירעו בין הצדדים בעיר אשדוד, אליהם הגיעו כוחות המשטרה שהפרידו בין הניצים, וצפויים להיחקר מספר מעורבים שלקחו חלק פעיל בהפרות הסדר והתקיפות".

ישראל ינקלביץ', מזכיר "הוועדה" בגור, שיגר הבוקר הקלטה לכלל החסידים, בה ביקש לעצור את העימותים. לדבריו, לבקשת המשטרה נערכה אמש פגישה עם נציגי הוועדה, בה הוצגו בפניהם "ראיות לחציית כל הקווים האדומים מצד 'אנשי הקבוצה', במעשי הסתה ובריונות כלפי ציבור אנשי שלומינו, עד כדי שבירת כל הגבולות בהתנכלות אישית מזעזעת לאדמור שליט"א שאף הגיעה לשיא בהתנכלות לאדמו"ר בבית החיים בתל אביב".

"המשטרה הכירה בכך שבמשך שלוש שנים, חסידי גור לא הגיבו לפרובוקציות של 'אנשי הקבוצה'", אמר ינקלביץ', "ותפעל מול אותם גורמים כדי להביא לכך שכל מעשי ההסתה, השמצות והרדיפות כנגד אנשי שלומינו ייפסקו, והתבקשנו על ידם לעדכן בכך את הציבור".

"כיוון שכך הננו לבקש מכל הציבור, לפנים משורת הדין ולמרות הכאב הגדול, לגלות איפוק ולתת למשטרה אפשרות לעשות את הדברים ללא מעורבות של הציבור", סיים מזכיר הוועדה.

 

גור האדמו"ר מגור עימותים הגרש אלתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד