1. עמוד הבית
  2. תוכן מקודם
  3. תוכן מקודם

איך לשמור על גוף בריא?

הנה שאלה שחוזרת על עצמה בלי סוף – איך שומרים על גוף בריא לאורך זמן?! מהי נוסחת הקסם שבאמת תעזור לנו להשיג את המטרה הזו?! ובכן, חשוב להבין שאין באמת נוסחת קסם, אלא אוסף של טיפים נפלאים שהקפדה על כולם תסייע להשיג את המטרה. טיפים, דגשים ומאמרים נוספים בנושא תוכלו למצוא בפורטל מדיקו לצד מידע נוסף בכל הקשור לנושאי בריאות ורפואה בישראל, ועד למציאת רופאים מומחים בכל רחבי הארץ!

כתבה מקודמתכ"א אייר תשפ"ב 22/05/2022 13:20
תגיות:

ריצה לשמירת הגוף ריצה לשמירת הגוף צילום: FREEPIK

צעדים לשמירה על הבריאות – מאת פורטל מדיקו

לאורך החיים לימדו אותנו ששמירה על אורח חיים בריא משמעותו בסך הכל לשתות מים ולאכול ירקות. ובכן, לא ממש! כלומר, כן, אבל זה ממש לא הכל. הנה כמה טיפים מעולים שאנחנו בפורטל מדיקו אספנו עבורכם, שיעזרו לכם לשמור על אורח חיים בריא לאורך זמן רב יותר:

  • תחשבו על זה כאורח חיים – כשמתחילים לעשות ספורט או לאכול נכון יותר, מיד קופצת למחשבה המילה 'דיאטה'. המילה הזו אוצרת בתוכה הרבה מאוד אנטי ורגשות שליליים אחרים, מה שמרחיק אותנו מהמטרה. לכן, אל תעשו דיאטה, תשנו את אורח החיים שלכם. החליטו שאתם מאמצים את הפעולות הללו לשארית חייכם בכדי להעלות את איכות החיים! עכשיו, אתם מוכנים!
  • פעילות גופנית – כשמדברים על פעילות גופנית הכוונה לא לשעות על גבי שעות בחדר הכושר, להפך. המטרה היא להתאמן בהתאם לזמן הפנוי ובעיקר בהתאם ליכולות האישיות. לא כולם בנויים להרים משקולות, ולא לכל אחד מתאים (לפחות בשלב ההתחלתי) להעביר שעות בין המתקנים בחדר הכושר. התחילו לאט ובמתינות, ולאט לאט העלו את הרמה. אתם תראו שהגוף מתרגל, לומד ומשתפר. אימון קשוב, זה כל העניין.
  • לאכול נכון – להרעיב את עצמנו זה אף פעם לא רעיון טוב ולא מוביל לשום מקום. הכוונה בלאכול נכון, היא לאכול כל מה שרוצים, אבל במינון מתאים. לא להגזים עם ג'אנק, לא להגזים עם סוכר, ולא להיצמד רק לירקות שכן אתם מונעים מעצמכם את הנאות החיים ורכיבים חשובים נוספים לגוף. היו קשובים למה שהגוף רוצה באותו רגע, ודעו מתי לעצור בלי להתמלא יתר על המידה.
  • שני ליטר מים – נשמע מסובך? אין ספק, זה בהחלט מאתגר. זה נשמע כמו כמות אסטרונומית של מים, וגם כאן כדאי להתחיל לאט לאט. להכניס לגוף בבת אחת 2 ליטרים, זה יותר מידי. התחילו בכמה שאתם מסוגלים – חצי ליטר ביום, ליטר ביום וכו', ולאט לאט הוסיפו עוד כוס מים עד שתגיעו ליעד.
  • תצחקו הרבה – לא סתם אומרים שצחוק טוב לבריאות. צחוק משפיע על מערכת הדם, על הלב, ההורמונים, המערכת החיסונית ועוד רבים ונפלאים. הצחוק משחרר חומרים שעושים לנו טוב, וכך נוצרת ההרגשה הטובה שכל כך כדאי לשמר, ואם כבר בכך עסקינן-
  • תעשו מה שעושה לכם טוב – אי אפשר להעביר את הימים שלנו בשגרה רגילה של עבודה, בית, שינה. חייבים להכניס קצת שוברי שגרה לכל המעגל הזה, ועדיף שאלו יהיו שוברי שגרה שמשמחים אותנו. ככל שנקדיש יותר תשומת לב לעצמנו ולמה שמשמח אותנו, כך נרגיש הרבה יותר טוב. וכידוע, נפש בריאה – גוף בריא!

קצת מכל דבר

לא כל כך נורא, נכון? בסך הכל מה שנדרש מכם זה להשקיע בעצמכם, פעולה בסיסית שכל אדם חייב לעצמו! אז למה אתם מחכים?! אין כל סיבה לחכות למחר, איכות החיים שלכם מתחילה כאן ועכשיו! למאמרים נוספים, מידע אודות נושאים רפואיים ובריאותיים שונים ועוד, היכנסו לפורטל מדיקו ובואו ללמוד כיצד לשפר אפילו יותר את איכות חייכם.  





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;