י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המהומות יחזרו?

בחמאס מזהירים את ישראל: "הבלים יהודיים תלמודיים כאלה"

ארגון חמאס מזהיר את ישראל מעליית יהודים להר הבית, ומאיים בטרור אם מצעד הדגלים יתקיים כמתוכנן דרך שער שכם. הניה: "אני קורא לבני עמנו הפלסטיני להיות במוכנות מלאה לשמור על אל-אקצא ולא להתיר התפרעות של יהודים בתוך מסגד אל-אקצא"

בחמאס מזהירים את ישראל: "הבלים יהודיים תלמודיים כאלה"
נאג'י סרחאן צילום: צילום מסך

מנהיג חמאס, אסמאעיל הניה, מזהיר את ישראל מקיום צעדת הדגלים ומהעלייה להר הבית ב-29 בחודש: "אני רוצה להגיד בבירור, אני מזהיר את האויב מביצוע פשעים וצעדים שכאלה. העם הפלסטיני וההתנגדות בירושלים ובגדה בפרט לא תתיר ולא תקבל מעבר של הבלים יהודיים תלמודיים כאלה". עוד אמר הניה: "אני קורא לבני עמנו הפלסטיני להיות במוכנות מלאה לשמור על אל-אקצא ולא להתיר התפרעות של יהודים בתוך מסגד אל-אקצה".

גם בכיר החמאס, מושיר אלמצרי, איים; "על האויב הציוני ללמוד מלקחי העבר, ולהבין שהקרבת קורבנות או הרמת דגלים בחצרות מסגד אל-אקצא משמעותם שחיטת עתידם המדיני, ושאת הדגלים האלה תוריד ההתנגדות בטיליה אם לא יורידו אותם אנשינו ברגליהם".

גם דובר הפלגים (ארגוני הטרור) המשותף בעזה איים, ואמר כי: "התנהלות האויב בכל הערים הכבושות ובייחוד בירושלים, ההפרות המתמשכות והקריאות השפלות לפרוץ למסגד אל-אקצא דרך צעדת הדגלים שרוצים לקיימה בעוד שבוע מעכשיו - כולן סיבות שיידחפו אותנו לעמוד בעניינן בנחישות (בשל) פגיעתן הברורה בהישגי 'חרב ירושלים' (שומר החומות). אנחנו מדגישים שעמנו לא יתיר לשבור את כללי העימות ולשוב למשבצת ההתגרויות שאמרנו דברנו בעניינה בכוח". כך דווח ב'כאן חדשות'. הדובר הגיע בליווי מאבטחים לאירוע שהתקיים היום בעזה לציון חלוף שנה לסוף מבצע שומר החומות.

נאג'י סרחאן, בכיר במשרד השיכון של חמאס בעזה, אומר כי לאחר שנה משומר החומות פחות מ-20% מיחידות הדיור שנהרסו לחלוטין שוקמו, כ-70% מאלו שנהרסו חלקית שופצו, וכי שיקום התשתיות והמגזרים השונים בכל רחבי הרצועה נמצא בהתקדמות.

במסיבת עיתונאים שערך היום ברצועה, אמר סרחאן כי למרות ההתחייבויות של גורמים שונים לכך, לא שוקמו או נבנו מגדלים רבי קומות ברצועה, אך מצד שני טען כי ייתכן שבשבוע הקרוב יהיו חדשות טובות בנושא. "יש עוד הרבה לשקם - נשארו עוד 1300 יחידות דיור שנהרסו לחלוטין ועוד נזק של תשתיות ובמגזרים השונים שתיקונו מוערך ב-600 מיליון דולר", כך סרחאן. הוא גם קרא למדינות המפרץ ולאיחוד האירופי לתרום לשיקום הרצועה וללחוץ על ישראל לאפשר את השיקום.

חמאס מצעד הדגלים הר הבית איחוד אירופי איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד