י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קייב שוללת הפסקת אש

בכיר גרמני: פוטין מתכונן להרעיב כדי להוביל למשבר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכוון לגרום בכוונה לרעב במזרח התיכון ובאפריקה, כך שאירופה תתערער בגלל המספר העצום של אנשים שימלטו מהאזורים כתוצאה מכך, כך אומר שגריר גרמניה לשעבר ברוסיה

תבואה: אילוסטרציה
תבואה: אילוסטרציה צילום: pixabay

שגריר גרמניה לשעבר ברוסיה, אומר לתקשורת הגרמנית, כי פוטין מתכנן שתהיה קריסת אספקת תבואה באפריקה, ואנשים מורעבים מהאזורים האלה יברחו וינסו להגיע לאירופה - כמו שבעבר מיליוני סורים שנמלטו מזוועות המלחמה הגיעו לאירופה. כך אמר רודיגר פון פריטש ליומון Tagesspiegel.

פון פריטש, שהיה שגריר ברוסיה ממאי 2014 עד יוני 2019, אמר כי זו הסיבה שרוסיה מבקשת למנוע מאוקראינה לייצא תבואה ומפציצה את התבואה של אוקראינה. "הוא רוצה לערער את היציבות באירופה עם זרם פליטים חדש כדי שמדינות מערביות יוותרו על עמדתן הקשוחה כלפי רוסיה", אמר. אוקראינה היא אחת מיצואניות התבואה הגדולות בעולם. סוכנויות סיוע למזון הזהירו שמיליונים עלולים לגווע ברעב אם הפלישה של רוסיה תמנע מהמדינה לספק תבואה ומוצרים חקלאיים אחרים לאפריקה או מדינות ערב.

בתוך כך קייב הודיעה שהיא שוללת הפסקת אש עם מוסקבה. היועץ לנשיא אוקראינה, מיכאילו פודוליאק, אמר כי מתן ויתורים - כמו ויתור על שטחים למוסקבה - יפגע באוקראינה, מכיוון שרוסיה "תפגע ביתר שאת באוקראינה לאחר הפסקת הלחימה, המלחמה לא תיפסק לאחר ויתורים כלשהם, היא רק תופסק לזמן מה" אמר פודוליאק לסוכנות הידיעות רויטרס.

"זה יהיה טוב אם האליטות האירופיות וארה"ב יבינו שאי אפשר להשאיר את רוסיה באמצע הדרך, כי רוסיה תהיה אכזרית עוד יותר, יש להביס אותה בתבוסה כואבת כואבת ככל האפשר", אמר. שני הצדדים אומרים כי שיחות השלום קפאו, כאשר כל אחד מאשים את השני בכישלון.

אוכל אפריקה מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד