י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יביא להפלת הממשלה

שרים בממשלה נגד מצעד הדגלים: "מפגן פרובוקטיבי, פוליטי"

הויכוח שנוצר סביב הנפת דגל ישראל בשער שכם הפך באופן אבסורדי למחלוקת סביב שולחן הממשלה כשהשרים משמאל טוענים כי יש להתקפל מול איומי חמאס "שלא יפגע ברגשות הפלסטיניים" | ראה"מ בנט טען כי קודמו נכנע לחמאס ואולם השנה המצעד יעבור כרגיל בשער שכם 

שרים בממשלה נגד מצעד הדגלים: "מפגן פרובוקטיבי, פוליטי"
מצעד הדגלים צילום: קובי גדעון, לע"מ

לקראת מצעד הדגלים ביום ירושלים כ"ח אייר בשבוע הבא, בישיבת הממשלה נרשם עימות סביב הנושא. השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' מ'מרצ' אמר: "הצעדה לא צריכה לעבור בשער שכם, זו איוולת". ראש הממשלה נפתלי בנט השיב לדבריו וטען כי "ראש הממשלה הקודם התקפל בגלל חמאס. זה המסלול הקבוע של המצעד".

לאחר ששרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה כי דגל ישראל צריך להיות מונף בגאווה בכל מקום, השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג מ'מרצ' השיבה כי זו פעילות פרובוקטיבית פוליטית.

"השמאל והערבים המתנגדים לכך שדגל ישראל לא יצעד במזרחה המשוחרר של העיר ירושלים מטרתם אחת - חלוקת ירושלים. זו הסיבה ללחץ שלהם על הממשלה לא לשמוע לגורמי המקצוע ולהיכנע ולבטל מסורת של עשרות שנים, בה אלפי יהודים צועדים בשמחה ובגאווה בבירת ישראל בירושלים ביום חגה", אומרים חברי עמותת עם כלביא, ממארגני הצעדה.

לדבריהם, "ריקוד הדגלים בא לבטא את איחודה של ירושלים בריבונות ישראל לנצח, בצעדה שמחה של עשרות אלפים הצועדים עם דגלי ישראל בכל רחבי העיר שחוברה לה יחדיו לפני 55 שנה. המתנגדים לכך שדגל ישראל לא יצעד במזרחה המשוחרר של העיר מטרתם אחת - חלוקת ירושלים.

אנו פונים לכל מי שירושלים חשובה לו, ולכל מי שתקוות ישראל בכל הדורות פועמת בליבו, לא להסכים לוותר על אחדותה של ירושלים בעקבות לחצים פוליטיים של השמאל והערבים", קראו המארגנים לסיום.

בתוך כך, חבר הכנסת אלי אבידר תקף בסוף השבוע את הקואליציה והעריך שהאישור שנתן השר לביטחון הפנים עמר בר לב למתווה צעדת ריקוד הדגלים בעיר העתיקה, עלול לפגוע בשלמותה של הקואליציה.

"מצעד הדגלים במתווה של עומר בר לב ינוצל על ידי קיצוניים להפלת הממשלה וזו סכנה מוחשית", אמר אבידר באירוע שבת תרבות, "לפעמים לא צריך לקבל את ההמלצה של גורמי המקצוע – אתה צריך לשקול אם הדבר הזה ידליק מדורה או לא", תקף אתמול השר לשעבר וחבר ישראל ביתנו אלי אבידר. "אם אתה רוצה להדליק מדורה – על הכיפאק, תבוא עם דלי נפט ותדליק. בתקופה כזו רגישה, לעשות מצעד דגלים? מה אתה עושה?".

הוא טען שהפיתרון למצב הנוכחי הוא העברת החוק נגד בנימין נתניהו. "הדבר שחייבים לעשות זה הסכם עם המשותפת להעברת חוק 'נאשם בפלילים אינו יכול להרכיב ממשלה'. אם שקד תרצה להפיל את הממשלה שתפיל. זה יביא את לפיד לתפקיד רה"מ בממשלת המעבר".

"העברת החוק תאפשר לנו לשקם את אמון הציבור ולא נצטרך להסביר לו למה קיבלנו מנדט ולא עשינו את מה שהתחייבנו. זה הדבר היחיד שיציל את אמון הציבור", דברי חבר הכנסת.

מצעד הדגלים שער שכם ישיבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד