י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ילד מסוכן

בן 14 שהורשע בפרסום הדרכה להכנת פצצות - שוחרר

ילד בן 14 שהתעניין בפוליטיקה הניאו-נאצית כבר בגיל 11 והוריד מדריכים לייצור פצצות מהרשתות החברתיות, לא ירצה עונש מאסר, לאחר שאמר לשופט שהפוסטים שלו היו בגדר של פנטזיה. הנער שיתף באינטרנט דעות ימניות קיצוניות והביע דעות גזעניות

שוטרים בריטים: אילוסטרציה
שוטרים בריטים: אילוסטרציה צילום: pixabay

צעיר בן 14 הוא המחבל המורשע הצעיר ביותר בבריטניה. הוא ניצל מעונש מאסר למרות ששופט מיתג חלק מהערותיו כ'מתועבות'. הילד שיתף באינטרנט דעות ימניות קיצוניות, הביע דעות גזעניות, דיבר על ביצוע ירי בבית ספר וכתב כמה מכתבים עם תכנונים מסוכנים. בגיל 13 הוריד מהאינטרנט ספר של אנרכיסט ימני קיצוני, על איך להכין חומר נפץ מפלסטיק ומסמך על עיצובי פצצות במזרח התיכון.

הילד, ששמו לא פורסם, הודה בשלוש עבירות של החזקת חומר טרור בדיון בבית משפט השלום בווסטמינסטר. הנאשם, מאזור דרלינגטון, הופיע בפני בית המשפט לנוער בניוטון איקליף במחוז דוראהם, הוא פרסם ברשתות החברתיות על פיצוץ בית יתומים. בחיפוש בבית משפחתו נוחרם המחשב שלו, הכונן הקשיח והטלפון הנייד שלו, שם נחשף היסטוריה מדאיגה של עניין באידיאולוגיה גזענית, נאציזם, וביצוע ירי בבית.

ג'יין סטנספילד, התובעת, אמרה כי הילד היה רק ​​בן 11 כשהוריד תמונה של היטלר למחשב שלו. הילד ניצל מכלא לאחר שאמר לשופט שתוכניותיו לפתוח בטבח היו בגדר פנטזיה.

הוא התעניין בקבוצה ניאו-נאצית אמריקאית בשם Atomwaffen Division וב-25 ביולי 2020, התייצב לבוש בבגדי הסוואה, כשהחצי התחתון של פניו מכוסה ודגל הקונפדרציה האמריקאית ברקע. הוא החל לבדוק באינטרנט כיצד להשיג נשק חם מרוסיה, וב-10 בפברואר הוריד את הראשון מתוך סדרה של תשעה מסמכים שכללו מדריכים להכנת חומרי נפץ וטקסטים קיצוניים.

הילד התלונן שרוב אנשי בית הספר שלו שמים כסף בכיסים של יהודים, והוסיף שהכוונה העיקרית שלו הייתה לעשות כאן "קולומביין". הוא התכוון לטבח בתיכון קולומביין באפריל 1999 במחוז ג'פרסון שבקולורדו, שני תלמידים, אריק האריס בן ה-18 ודילן קלבולד בן ה-17, ביצעו טבח המוני וגרמו למותם של 12 תלמידים ומורה אחד ופצעו עוד 24 תלמידים.

הילד הואשם בשלוש עבירות של הורדת מסמכים שימושיים לטרוריסטים, אך התביעה אמרה כי המסמכים הם רק דוגמה לרבים אחרים שהוא הוריד. הם כללו הוראות כיצד להכין חומר נפץ מאקונומיקה שהוא הוריד לראשונה למחשב בחדר השינה שלו ב-12 בפברואר בשנה שעברה, חודשיים לאחר שמלאו לו 13, ולאחר מכן הועבר לכונן קשיח נשלף. הוא הוריד תכנוני פצצות טרור במזרח התיכון, עם 35 סוגים של מלכודות ופצצות, כולל פצצות נגד כלי רכב ומכשירי מתאימים, כולל תרשימים מסומנים וטקסט הסבר קצר.

השופט לא גזר על עונש מאסר, מאחר והילד אמר שהכול היה בגדר פנטזיה וקבע מעקב צמוד אחריו ב-12 חודשים הקרובים. הילד שוחח עם השופט לפני הדיון, והודה שהדעות הקיצוניות שלו התפתחו עם הזמן, ואמר: "הפכתי למשהו לא טוב". השופט החליט שהנער, שקיווה ללמוד באוניברסיטה, "אינו מסוכן" במובן המשפטי, והסיכוי הטוב ביותר לשיקום הוא אם ימשיך בלימודיו.

אנגליה ימין קיצוני טרור פצצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד