י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יפסידו את המענק

משפחות רוסיות לא אספו גופות החיילים מפחד הרשויות

רוסיה מסרבת לקחת בחזרה את גופות חייליה כשהן נערמות בקרונות הקירור של רכבות בתוך אוקראינה. פוטין מאיים על אלמנות רוסיות אבלות שלא להחזיר את הרוגי המלחמה הביתה

חיילים רוסים מתים: אילוסטרציה
חיילים רוסים מתים: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מטיל אימה על אלמנות ואימהות רוסיות כדי למנוע מהן להחזיר את גופות החיילים שמתו בפלישתו לאוקראינה. כוחותיו של פוטין ספגו אבדות קשות במהלך ימי הלחימה מאז החלה הפלישה ב-24 בפברואר האחרון. הדעה הרווחת היא שעשרות אלפי רוסים מתו מאז החלה הלחימה ב-24 בפברואר.

יועצו של שר הפנים של אוקראינה, ואדים דניסנקו, אומר כי משפחות רוסיות לא אספו גופות של יקיריהם המתים מתוך פחד מהרשויות. הוא טען שפוטין מאיים על קרובי משפחה של המתים והנעדרים.

על פי הדיווח ב'דיילי מירור', הרשויות הרוסיות אמרו למשפחות אבלות, שהן לא יקבלו פיצוי מהמדינה על מותם של יקיריהם אם יחזירו את הגופות מהרשויות האוקראיניות. זה "מונע מאימהות, נשים וילדים ללכת לשטח אוקראינה ולקחת את גופות מתיהם", אמר דניסנקו. "זה כנראה גם המקרה הראשון בתולדות האנושות שבו נשים, אימהות וילדים של חיילים רוסים, בוחרות בין פיצוי אפשרי ופחד מהשלטונות הרוסיים לבין ההזדמנות לקבור את ילדם או בעליהם, בוחרות בראשון" אמר. לצד זאת, הוא טען כי רוסיה מסרבת לקחת בחזרה את המתים שלה, והגופות נערמות בקרונות רכבת.

ואדים הוסיף: "אנחנו יכולים רק לומר שזו כנראה המלחמה הראשונה בהיסטוריה של האנושות כאשר מדינה אחת מסרבת לקחת את גופות המתים שלה". הגופות הרוסיות שאוקראינה שלפה משדה הקרב נשמרות בקרונות רכבת מקוררים. אך פוטין לא ממהר להחזירן הביתה כי מבול של גופות ידגיש את מניין ההרוגים האמיתי במלחמה.

"אנו קוראים לאימהות, קרובי המשפחה והחברים של אותם חיילים שמתו בשטח אוקראינה לבוא, לזהות ולאסוף את גופות קרוביהם", אמר ואדים. אוקראינה טוענת כי מוסקבה איבדה יותר מ-28,000 חיילים, אבל רוב החישובים, של אירופה וארה"ב, מראים על מספר הרוגים שעומד על סביבות ה-20,000.

מלחמת אוקראינה רוסיה כסף חיילים קיצבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד