י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"איזו זעקה היתה קמה"

אם זועבי ועבאס היו גפני, הצביעות של השמאל צועקת

ביושבו באופוזיציה עמדו יאיר לפיד וחבר מרעיו וצווחו בגרון ניחר נגד כספים קואליציוניים שלדבריהם הם כספים מושחתים מהיסוד ואת החרדים הגדיר כ"סחטנים", אולם זה מה שהוא בעצמו עושה מאז הוקמה הממשלה, מצ'פר ח"כים סוררים במיליארדי שקלים על חשבוננו | גפני מגיב וזועק נגד האבסורד

אם זועבי ועבאס היו גפני, הצביעות של השמאל צועקת
משה גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשברים הקואליציוניים נרגעים בזה אחר זה, רע"מ שבה לקואליציה בתמורה לתקציבי ענק עבור רשויות, וגם כעת חברת הכנסת ג'ידא רינואי זועבי מ'מרצ', צפויה לשוב לקואליציה בתמורה לדרישות תקציביות שתציג בשעה הקרובה בפני ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.

הכספים הקואליציוניים ששימשו את הממשלות הקודמות היו זוכים להתקפות מצד יאיר לפיד שמשתמש בהם בעצמם, לא פעם כונו החרדים "סחטנים" אל מול דרישות לתקציבים לישיבות או לרשויות, אך כשהדרישות מוצגות על ידי השמאל או הערבים הם הפכו ללגיטימיים.

מי שחושף את הצביעות הוא יו"ר 'יהדות התורה', חבר הכנסת משה גפני שמציג סיטואציה דומה, רק שראש הממשלה הוא בנימין נתניהו בראשות ממשלת ימין חרדים: "ואני, ח"כ מיהדות התורה מאיים בפרישה מהקואליציה על רקע הקיפוח ההולך ונמשך של הציבור החרדי. מתקשר אלי רה"מ נתניהו ומבקש להיפגש, בפגישה אני דורש מיליארד שקל לצמצום פערים בחברה החרדית, ועוד 200 מיליון שקל לטובת אחת הרשויות המקומיות החרדיות".

לפיד וגפני בכנסת. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

גפני מנחש את הזעקות שהיו נשמעות בתקשורת ובכנסת, "איזו זעקה הייתה קמה", הוא אומר "כל כותרות העיתונים ומהדורות החדשות היו על הסחיטה של גפני, טורי דעה ארוכים ופובליציסטים עם הכותרת "לסגור לגפני את השיבר" "נתניהו משחד את החרדים", היועמשי"ת הייתה מוציאה חו"ד חמורה, ובתי המשפט היו מתכנסים לדיונים דחופים בנושא".

"הצביעות זועקת לשמיים", מציג גפני וצודק. מאז הוקמה הממשלה משתמשים שוב ושוב בכספים הקואליציוניים שהם עצמם התחייבו להפסיק, כשח"כים סוחטים את הממשלה עבור תמיכה בתקציב או בחוקים אחרים הדבר הפך ללגיטימי.

כספים קואליציוניים יאיר לפיד משה גפני ג'ידא רינאוי זועבי מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד