ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לראשונה מאז פרש

הרמטכ"ל במיל' והשר לשעבר מתבטא נגד הליכוד

הרמטכ"ל ושר החוץ לשעבר גבי אשכנזי חורג ממנהגו ומתערב לראשונה מאז פרש בנושא פוליטי כשתוקף את הליכוד שחבריה אינם מתכוונים לתמוך בחוק ממדים ללימודים. "מקווה שהשכל הישר יגבר"

הרמטכ"ל במיל' והשר לשעבר מתבטא נגד הליכוד
גבי אשכנזי צילום: Miriam Alster/Flash90

לראשונה מאז פרש מהממשלה מתבטא שר החוץ ורמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, בנושא פוליטי כשהוא תוקף את מפלגת הליכוד שמסרבת לתמוך בחוק ממדים ללימודים.

הצעת החוק שמקנה הטבות יציאה ללימודים לחיילים משוחררים, תעלה מחר (שני) להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. אלא שהצעת החוק בסכנה מאחר ואין רוב לקואליציה ולכן נדרשת תמיכת חלק מנציגי האופוזיציה.

בימים האחרונים מנהלים בקואליציה קמפיין נגד הליכוד במטרה שיתמכן בחוק, ואילו בליכוד מתעקשים להתנגד לו כאשר הם דורשים תיקונים בחוק, כמו 100% מימון ולא מימון שיבוא על חשבון מענק השחרור.

היום (ראשון) מתייחס לנושא גם הרמטכ"ל לשעבר ומי שהיה עד לא מזמן בכיר כחול לבן, גבי אשכנזי, שקורא לליכוד לשמור על חיילי צה"ל מחוץ לוויכוח הפוליטי ולתמוך בחוק.

"אמנם אינני שותף כיום לעשיה הפוליטית, אבל אני חש שותף למדינה, לחברה הישראלית ולצה"ל", כותב אשכנזי לאחר שתיקה של כשנה מאז הוקמה הממשלה הנוכחית.

הרמטכ"ל והשר לשעבר מוסיף ותוקף את הליכוד: "לא יעלה על הדעת שנהיה מאוחדים סביב זכרם ומורשת גבורתם ביום הזיכרון ושלא נהיה מאוחדים סביב הוקרתם, השכלתם ועתידם. ‏לוחמות ולוחמי צה"ל מעל ומחוץ לכל ויכוח פוליטי. מקווה שהשכל הישר יגבר".

הליכוד ממדים ללימודים גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד