י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לב יהודי לא יכול להישאר אדיש"

רחובות: הנציג החסידי דואג לפליטי אוקראינה

יו"ר אגודת ישראל ברחובות וחבר מועצת העיר פנחס הומינר בהצעה לסדר במועצת העיר – אפליה מתקנת לעולים בשל המלחמה באוקראינה

רחובות: הנציג החסידי דואג לפליטי אוקראינה
פנחס הומינר צילום: באדיבות המצלם

יו"ר אגו"י ברחובות חבר המועצה ומחזיק תיק הכספים בעירייה פנחס הומינר עוסק בחודשים האחרונים רבות בסיוע ועזרה לפליטים שנאלצו לברוח מאוקראינה בשל המלחמה והגיעו להתגורר ברחובות. 

הומינר עסק בחודשים האחרונים בסיוע רב לפליטים שהשתכנו ברחובות, מהם היו אף יהודים שומרי תורה ומצוות, שזכו הודות לפעילותו, לסיוע ממשי רב מהעירייה ומוסדות החסד בעיר. 

כחלק מניסיונו לסייע למצוקתם, הגיש הומינר הצעה לסדר שתדון בישיבת המועצה הקרובה, במסגרתה הוא מבקש שהעירייה תקיים "אפליה מתקנת" בקבלת העולים החדשים לעבודה במוסדות העירייה והחינוך בעיר. 

בהצעה לסדר כותב הומינר: "נושא הסיוע לפליטי המלחמה באוקראינה, קרוב לליבי ועסקתי רבות בנושא בתקופה האחרונה".

"לב יהודי לא יכול להישאר אדיש אל מול הזוועות אותם עברו היהודיים באוקראינה, ואף תושבי רוסיה היהודיים שבשל המצב המיוחד בוחרים להשתכן בישראל". 

"אחד התחומים שאני חושב שאנו כעירייה יכולים לסייע בעד העולים החדשים המשתכנים ברחובות, הוא השילוב בשוק התעסוקה, על מנת שהעולים, שחלקם עזבו חיים נוחים כלכלית עד לאחרונה, יוכלו להשתכר בכבוד ולא ליפול כאבן ריחיים על צווארה של המדינה".

במסגרת ההצעה כותב הומינר: "מוצע בזאת להחליט על סיוע ממשי לעולים בשנותיהם הראשונות, בהעדפת קבלתם לעבודה בתחומים שיכולים להתאים לכישוריהם. אני סבור שבאם נפעל לסוג של "אפליה מתקנת" והעדפתם בקבלה לעבודה באם יבחרו להתמודד על משרות, הרי שנוכל להעניק להם סיוע ממשי וקליטה נוחה ככל הניתן. 

עם קבלת ההצעה על ידי מועצת העיר תפעל לשכתי בשיתוף עם מחלקת הקליטה בעירייה להפעיל קו פתוח לתעסוקה שתסייע לפליטים להתמודד על משרות עירוניות התואמות את כישוריהם, באם יבחרו בכך". 

בשיחה עמנו מסביר פנחס הומינר: "במוסדות השונים שתחת עיריית רחובות ישנם מקומות עבודה רבים. אם זה בתחום מוסדות החינוך, או המחלקות השונות בעירייה וכדומה. לכן, אני מציע שכאשר מגיעים נניח לראיון עבודה מס' אנשים שמתמודדים על אותה המשרה, ויש להם אותם הכישורים, אבל אחד מהם הוא עולה חדש מהאחרונה, הרי שראוי לתת לו אפליה מתקנת בקבלה לעבודה".

פנחס הומינר רחובות אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד