כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פסגה במרוקו: הרבנים ברלנד וארוש ייפגשו

הרב שלום ארוש, ראש ישיבת 'חוט של חסד וממנהיגי ברסלב, יוצא למרוקו וייפגש עם מנהיג קהילת 'שובו בנים' • 200 חסידים כבר שוהים במרוקו לקראת ט' באב

הרב אליעזר ברלנד. צילום: קובי הר צבי
הרב אליעזר ברלנד. צילום: קובי הר צבי

במשך חמישה חודשים שוהה הרב אליעזר ברלנד, ראש מוסדות 'שובו בנים' - במרוקו, בגלל החקירה המתנהלת נגדו בישראל. עד כה ביקרו אותו בני משפחתו ומאות מחסידיו. בימים הקרובים יזכה הרב לביקורו של אחד מרבני חסידות ברסלב.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מיד לאחר תשעה באב, ייצאו מישראל למרוקו מאות איש הוסעים מידי שנה לקברי צדיקים במדינה הצפון אפריקנית. אחת הסיבות העיקריות לנסיעה היא הילולת רבי עמרם בן דיוואן, הקבור במרוקו.

אחד הנוסעים הקבועים הוא הרב שלום ארוש, ראש ישיבת 'חוט של חסד' ואחד ממנהיגי חסידות ברסלב. מסתמן, כי הרב שלום ארוש, ראש ישיבת 'חוט של חסד' ואחד ממנהיגי חסידות ברסלב, תיערך פגישה בינו לבין הרב ברלנד.

"אין מועד או תכנון מדויק לגבי פגישה שכזו", אמר גורם בהנהלת הישיבה של הרב ארוש, "אבל זה משהו שבטח הרב לא יוותר עליו".

עוד בתחילתה הפרשה שהסעירה את קהילת 'שובו בנים', היה הרב שלום ארוש בין הראשונים שהתבטאו בפומבי לטובת הרב ברלנד. בדברים שנחשפו אז ב'בחדרי חרדים', אמר הרב ארוש: "זה אדם שפתח בפנינו את הדרך לרחל אמנו, פתח עבורנו את הדרך לקבר יוסף בשכם וגם את הדרך לאומן. הוא פתח את הצוהר לעולם הזה..אדם גדול מאוד, איך אפשר לומר עליו כאלו דברים מבלי לדעת את האמת כולה?"

במרוקו כבר שוהים בימים אלו 200 מחסידיו של הרב ברלנד, שהגיעו עוד לפני שבת במטרה לשהות לצידו בצום תשעה באב. ההערכה היא כי עד תשעה באב יגיעו 100 חסידים נוספים. התפילות ביום הצום, אותן נוהג הרב ברלנד לערוך במשך שעות ארוכות בבכי רב, יתקיימו בבית הכנסת המרכזי של הקהילה היהודית במרקש.
אליעזר ברלנד שלום ארוש מרוקו מרקש ט' באב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד