י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לראשונה במיר: התלמידים יידרשו לשלם שכר לימוד

אחרי 200 שנה - מיר מתחילה לגבות שכר לימוד מתלמידי הישיבה : "זו החלטה שאמורה להקל על המצב הכלכלי בישיבה" • עוד בנוהל החדש: חתימה על תקנון האוסר מחשבים

בניין ישיבת מיר. צילום: יוסי פורמנסקי
בניין ישיבת מיר. צילום: יוסי פורמנסקי

בישיבת מיר החליטו לנקוט במדיניות חדשה ומהפכנית כדי להתאושש ממצבה הכלכלי של הישיבה: מהיום ואילך בחורים שיירשמו לישיבה ייאלצו לשלם מידי חודש סכום של 400-800 שקלים.

מאז פטירתו של ראש הישיבה, הגרנ"צ פינקל ניסו בישיבה להתאושש מהחובות הגדולים אליהם נקלעו בעיקר בעקבות המיתון הכלכלי שפקד את עולם העסקים בארץ ובעולם. באיסוף כספים שערך בחו"ל הגרא"י פינקל, בנו, שמכהן כיום כראש הישיבה, הצליחו לכסות חלק מהחובות, אך לא את כולם.

גם בתקופה האחרונה, משכורות האברכים מתעכבות ואינן משולמות בזמן. רק היום (א') קיבלו חלק מהאברכים את המשכורות של חודש ניסן האחרון.

מיד לאחר פטירת ראש הישיבה, פנתה הנהלהת הישיבה אל הורי הבחורים וביקשו מהם לסייע בתשלום חודשי בסכום של 400 שקלים שייחשב כתרומה לישיבה. חלק מההורים נענו לבקשה כפי יכולתם, אך חלקם לא ייחסו לה חשיבות רבה.

בשל כך, הוחלט לאחרונה כי הנרשמים החדשים לישיבה ייאלצו למלא הוראת קבע בסך 400 שקלים בכל חודש. בחור שיקבל מקום מגורים בפנימיית הישיבה יאלץ להפרד מ-800 שקלים בכל חודש.
"זו החלטה שאמורה להקל על המצב הכלכלי בישיבה", הסבירו גורמים בישיבה.

אולם, הסכום הכספי אינו הדבר היחיד שעליו יצטרך להתחייב "בחור חדש" בישיבה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחורים שירצו להתקבל לישיבה יחתמו על תקנון מיוחד שנוסח לטובת הליך ההרשמה החדש. בין הסעיפים המופיעים בו הוא איסור החזקת מחשבים נייחים או ניידים בדירות המגורים, חובת החזקת מכשיר סלולרי כשר בלבד, איסור מגורים בדירה בה שוהים בחורים שאינם רשומים בישיבה. דירה שתעמוד בכל התנאים תפוקח על ידי האחראים מטעם הישיבה על הדירות בשכונת בית ישראל שיעמדו מקרוב כי התנאים לא מופרים.

ישיבת מיר שכר לימוד לראשונה איסור מחשבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד