י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רגיעה זמנית

בתום פגישה עם לפיד: זועבי התקפלה וחוזרת בה מפרישתה

בתום ישיבה ממושכת עם השר לפיד בה נטלו חלק גם ראשי רשויות ערביות, הודיעה חברת הכנסת ממרצ כי היא חוזרת בה מפרישתה ותשוב לחיק הקואליציה, זאת בתמורה למילוי דרישותיה שהוצגו בפני לפיד

בתום פגישה עם לפיד: זועבי התקפלה וחוזרת בה מפרישתה
בנט לפיד וליברמן בישיבת הממשלה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לפני שעה קלה (ראשון) הסתיימה במשרד החוץ פגישת זועבי - לפיד, בסיומה הודיעה חברת הכנסת ממרצ באופן רשמי כי היא חוזרת בה מפרישתה ותשוב לחיק הקואליציה, זאת בתמורה למילוי דרישותיה שהוצגו בפני לפיד.

הפגישה החלה בפורום נרחב, לצד חברת הכנסת רינאווי זועבי והשר עיסוואי פריג' הגיעו לפגישה עם לפיד גם כמה ראשי רשויות ערביות: ראש עיריות נצרת, כפר כנא, יפיע, כפר מנדא, כפר קאסם, כפר ברא, עילוט וריינה.

בתום הפגישה המורחבת בה נטל חלק גם השר במשרד האוצר, חמד עמאר, ולאחר שלטענת אחד המשתתפים התקבלו כל הדרישות התקציביות, לפיד וזועבי נועדו לפגישה בארבע עיניים.

בקואליציה מעריכים כי בסיום הפגישה התפייסה זועבי שתודיע בקרוב באופן רשמי על ההתקפלות וחזרה לשיתוף פעולה מלא עם הקואליציה שכמעט והתפרקה בשבוע שעבר.

בתום הפגישה אמר השר יאיר לפיד: "אני מקבל את ח"כ רינאוי זועבי בחזרה לקואליציה, ניהלנו שיח פתוח, גלוי, שקול על הצרכים האמיתיים של החברה הערבית גם איתה וגם עם ראשי הרשויות שאני מודה להם שבאו והתגייסו. שמנו מאחורינו את הוויכוח הזה וחוזרים לעבודת הממשלה".

ח"כ רינאוי זועבי אמרה: "אני באתי וצמחתי מהרשויות המקומיות הערביות עכשיו אני בכנסת כדי להיטיב עם החברה הערבית. אחרי לחץ עצום של ראשי הרשויות הערביות שהפנו אליי ושהם מבינים את המשמעות של הפרישה שלי מהקואליציה אני הסכמתי לשבת היום ובאתי איתם לשר לפיד ואני רוצה להגיד שאני מודעת ומבינה שהאלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר ואני רוצה למנוע את האלטרנטיבה הזאת".

"לכן מכיוון שאני באה לשרת את הרשויות המקומיות ולהביא להישגים עבור הצרכים של החברה הערבית אני אתמוך בקואליציה. אבל אני גם רוצה שהממשלה תהיה אמיתית וקשובה לחברה הערבית ולצרכים שלה בבריאות, בחינוך, בדיור, בתשתיות", הוסיפה זועבי.

עלי סלאם, ראש עיריית נצרת שהשתתף במפגש אמר: "אנחנו באנו לתמוך בחברת הכנסת רינאוי זועבי בגלל שאכפת לנו ממנה ואכפת לנו מהחברה הערבית ומהמדינה. לא יכולנו לעמוד מרחוק בלי לשבת איתה ולהחזיר אותה לממשלה. לא ניתן לאף אחד לפרק את הממשלה. ישבנו איתה במשך ימים עד ששכנעו אותה והנה אנחנו יושבים כאן עם מ״מ ראש ממשלת ישראל".

 

ג'ידא רינאוי זועבי מרצ משרד החוץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד