י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נורה ליד ביתו

דיווח באיראן: בכיר במשמרות המהפכה חוסל בלב טהרן

סוכנות הידיעות האירנית 'תסנים' המקורבת למשטר, דיווחה כי הגבר נורה ברכבו על ידי שני גברים שהיו רכובים על אופנוע. האיש, ככל הנראה חבר כוח קודס ושירת בעבר בסוריה, נורה ליד ביתו בטהרן

דיווח באיראן: בכיר במשמרות המהפכה חוסל בלב טהרן
האיש שחוסל צילום: רשתות חברתיות איראניות

האיראנים מדווחים על חיסול פעיל במשמרות המהפכה שהשתייך לכוח קודס. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות 'תסנים' האיראנית, המקורבת למשטר במדינה, שני גברים על אופנוע חיסלו את הפעיל כשהוא בתוך רכבו, ונמלטו מהמקום.

האירוע התרחש היום בסביבות השעה 16:00 באחת הסמטאות הצדדיות בעיר טהרן. לפי הדיווח, ההתנקשות התרחשה ברחוב מוג'הדין-א-איסלאם בטהרן, מחוץ לביתו של הגבר ששהה בתוך רכבו, כאשר עמד להיכנס לביתו. האיראנים מדווחים כי כוחות המשטר פתחו במצוד אחר היורים.

המחוסל, חסן ציאד ח'דאיארי

על פי דיווחים מקומיים, לעבר האיש נורו חמישה כדורים, שלושה מהם פגעו בראש ושניים פגעו בגופו. על פי הדיווח ב'תסנים', המחוסל, חסן ציאד ח'דאיארי, היה בכיר בדרגת עקיד (מקבילה לאל"מ) בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים.

לפי הדיווח, רעייתו הייתה האדם הראשון שנתקל בגופה. על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה Iran International המתנגד למשטר האיראני, עדיין לא ברור מה היה תפקידו, אך הוא היה מאוד בכיר, והיה בדרגת אלוף, ואף דווח כי שירת בסוריה.

‏לפי דיווח בעיתון הכוויתי אל-קבס, המחוסל, חסן סיאד חודאיארי, שימש כאיש משמרות המהפכה שהוצב בסוריה וחזר לאחרונה. הוא שימש כאחד מעוזריו של קאסם סולימאני.

מהטרמינולוגיה של הודעת משמרות המהפכה עולה כי הוא אחד מהקצינים שהוצבו בסוריה כדי להגן על המקומות הקדושים לשיעים, קרי הקבר של זיינב בחלק הדרומי של דמשק. כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

 

איראן משמרות המהפכה כוח קודס האיראני חיסול ממוקד טהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד