י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"תעלה לדוכן ותתנצל בפני החרדים"

לפיד, הגיע הזמן להודות, גם אותך מעניין רק הכיסא \\ ארי קלמן

לו זועבי הייתה גפני ולפיד היה נתניהו, הסכם כמו שראינו היום בקואליציה שהוביל לחזרת הפורשת ממרצ בתמורה לתקציבים, היה גורם להסתה אנטי חרדית בתקשורת. אך כעת, כשזה לא גפני, הכול עובר בשקט. "הגיע הזמן שלפיד יודה, הוא עושה הכול כדי לשמור על התואר" // ארי קלמן 

לפיד, הגיע הזמן להודות, גם אותך מעניין רק הכיסא \\ ארי קלמן
יאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תעצמו את עיניים לרגע ותחזרו בזמן חמש שנים. יו"ר ועדת הכספים הוא חבר הכנסת משה גפני שמבקש לשים סוף לאפליה במערכת החינוך ומודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו על פרישה מהקואליציה. "איני יכול עוד לשתוק אל מול האפליה", כותב גפני במכתב ההתפטרות הדרמטי.

עוד באותו הערב שולח ראש הממשלה נתניהו משלחת מכובדת לביתו של גפני בבני ברק בניסיון לשכנעו לחזור בו מהתפטרותו. גפני נענה בחיוב, אך דורש פגישה עם ראש הממשלה, שנקבעת למוחרת בבוקר. לטובת הפגישה, כל הנושאים המדיניים הבוערים נדחים, ומוקדם בבוקר נועד נתניהו עם גפני במעון ראש הממשלה.

אל הפגישה מופיע גפני עם ראשי הרשויות החרדיות, אברהם רובינשטיין, ישראל פרוש, אליהו גפני, מאיר רובינשטיין ויצחק רייך, ומציב בפני נתניהו תנאי: תקצוב של מיליוני שקלים לצמצום הפערים בחינוך החרדי שילך לחינוך הממלכתי בערים החרדיות.

עוד באותו הרגע מרים ראש הממשלה את השפופרת ודורש מהמזכירה: "תעלי על הקו את שר האוצר בבקשה". תוך דקות יהיה על הקו השר יחד עם ראש אגף התקציבים שמקבלים הוראה למצוא מקור תקציבי לסך של מיליארד שקל, לטובת צמצום הפערים בין החינוך החרדי לחינוך הממלכתי.

תשמרו על העיניים עצומות לעוד חצי דקה. עוד באותו הערב, המהדורות כולן נפתחות בדברי הסתה נגד חבר הכנסת גפני ונגד ראש הממשלה על מה שהם מגדירים "סחיטה באיומים". הכתבים המשפטיים מדווחים כי היועץ המשפט פרסם חוו"ד האוסרת על העברת התקציב מטעמים פוליטיים.

וכעת עוברים למסיבת עיתונאים של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שתוקף את נתניהו: "דעו לכם אזרחי ישראל", פותח לפיד את דבריו בטון דרמטי, "המיסים שלכם עוברים לקבוצת הסחטנים שלוקחים את המדינה כבן ערובה. יש לנו ראש ממשלה שמוכן לשלם כל סכום כדי להישאר על הכיסא ועם רכב השרד".

זהו, כעת תפתחו את העיניים והביטו במציאות. לא מדובר בגפני, אלא בחברי הכנסת זועבי ומנסור עבאס. לא מדובר בנתניהו אלא בלפיד, שהעביר את פרטי האשראי של המדינה לחברי הכנסת שאיימו לפרק את הממשלה, והתקשורת לא תוקפת, כי הפעם לא מדובר בחרדים.

כמעט כל התחייבות הפר לפיד בגסות. החל ממספר השרים בממשלה וכלה בחלוקת ג'ובים למקורבים. אך נדמה ששיא החוצפה זועקת מהכסף הקואליציוני. שנים ניהל לפיד מאבק יחצני נגד החרדים כדי להתסיס נגדנו ולגרוף קולות. הוא אף הגיש הצעת חוק לעצור את העברת התקציבים. אך כעת הוא הראשון להכניס את היד לכיס, שלנו האזרחים, פעם אחר פעם, כדי לשמור על הטייטל שלו כראש ממשלה חליפי.

לא אחת החרדים שקלו פעמיים לפני שהעלו דרישה לתקציבים עבור האזרחים מחשש למתקפה בכנסת, מטורים נטופי אנטישמיות ב'הארץ' וב'ידיעות אחרונות'. אבל כעת זו קריאה שלנו אליכם. לא עוד! תלמדו מלפיד, הכיסא שווה כסף וכנציגי ציבור אתם צריכים לסחוט ולסחוט כדי שישלמו על כל יום שלכם בקואליציה, ואנחנו רק נרוויח.

ולך יאיר לפיד, למדנו כבר שלמילה שלך אין ערך, אבל הגיע הזמן גם לבקש סליחה מציבור שלם שהכתמת וגרמת לשנאה כלפיו. תעלה לדוכן המליאה ותתנצל בפני הנציגים שגם בחלום הכי ורוד שלהם דרשו אולי 2 מיליארד שקל לטובת הציבור החלש כולו במדינה. תעלה לשם ותודה בטעות, לציבור החרדי מגיע כמו כולם, שהעם כולו ידע שמה שעומד לנגד עינייך זה רק הכיסא והתפקיד ועבור זה אתה מוכן לשלם טבין ותקילין על חשבוננו.

יאיר לפיד משה גפני פרישה מהקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד