י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מחרימים אותנו? נחרים אותם!

מדוע עוררה 'אסם' את זעם הצרכנים

הפרסומת החדשה שהעלתה חברת 'אסם' הכוללת את מפת ארץ ישראל, הצליחה לעורר זעם רב בימין מאחר ואזור הגולן, בקעת הירדן, יהודה ושומרון הושמטו מהמפה | ב'אסם' מיהרו לומר כי מדובר בטעות של הגרפיקאי, אך סירבו להתנצל | רבים בימין קראו לחרם צרכנים, חברה שמחרימה אותנו מהמפה אנחנו נחרים אותה

מדוע עוררה 'אסם' את זעם הצרכנים

"הידעתם שאוכלוסיית ישראל צפויה להגיע ל-11 מיליון תושבים עד 2030?", שאלו הבוקר בחברת 'אסם' את העוקבים שלהם ברשתות החברתיות בהשקת קמפיין חדש של החברה. בתוך שעות הגיע הקמפיין לאלפי שיתופים ותגובות, אך בחברה מיהרו לגלות שזאת אינה בשורה משמחת, הקמפיין עורר זעם רב בקרב הגולשים ואף גרר קריאות לחרם צרכנים, הסיבה: בסרטון שצורף לפוסט מופיעה מפת מדינת ישראל ללא יהודה ושומרון, בקעת הירדן ורמת הגולן.

יואב אליאסי, פעיל ימין מוכר כתב: "לידיעת תושבי יהודה ושמרון ירושלים ורמת הגולן, לדעתם של אוסם נסטלה אתם לא חלק ממדינת ישראל. איזה יופי שהחברה הגדולה בארץ מישרת קו עם הBDS וארגוני החרם... החברה מודיע שזה טעות אנוש של הגרפיקאי בעוד 321...".

ואכן, זמן לא רב לאחר שכתב זאת, החברה הוציאה הבהרה, אך לא התנצלה על מה שהוצג במודעה: "תודה שהארתם את תשומת ליבנו. מדובר בטעות גרפית ולכן הפוסט הוסר" נכתב בהודעת אסם אך כאמור, ללא התנצלות.

הבהרת החברה לא הספיקה ורבים המשיכו את מחאתם ודורשים התנצלות. "מי שמחרים אותי, אחרים אותו" כתבו רבים מתושבי יהודה ושומרון. בהודעות הגולשים נכתב, "לידיעת הכלל. אסם לא מחשיבה את יהודה ושומרון והגולן כחלק ממדינת ישראל. כפי שהוצאתי מהבית את יוניליבר, מקדונלדס ושאר החברות שלא רואות את ישראל השלמה- כך אעשה גם הפעם! אסם לא נכנסים אליי הביתה נקודה".

 

אסם יהודה ושומרון חרם מאבק צרכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד