י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סאגת חידוש הדרכונים

משרד הפנים הבטיח פתרון, אך גם בו נתפסו כל התורים

ברשות האוכלוסין הבטיחו כי בתחילת השבוע ירדו העומסים מלשכות משרד הפנים עם פתיחת המרכז המיוחד לחידוש דרכון זמני, אולם מבדיקה שערכנו עולה כי כבר ביומו הראשון נתפסו כל התורים למרכז לדרכונים זמניים לחודשים הקרובים 

משרד הפנים הבטיח פתרון, אך גם בו נתפסו כל התורים
עמדת החתמת דרכון ביומטרי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בתחילת השבוע נפתח ע"י רשות האוכלוסין וההגירה מרכז המיועד להנפקת דרכונים זמניים. המרכז, הממוקם בסמוך לקניון איילון ברמת גן, יספק לפי הודעת הרשות מאות תורים ביום, ואמור לסייע בהורדת העומס מהלשכות.

מצוקת התורים לחידוש דרכונים, אינה חדשה ורבים מאזרחי המדינה נאלצו להוציא בחודשים האחרונים דרכונים זמניים במחירים הגבוהים פי ארבעה בלשכת רשות האוכלוסין הממוקמת בנתב"ג. מחירי הנפקת דרכונים זמניים בלשכה זו עומדים על 845 שקל לבגיר ועל 435 שקל לקטין עד גיל 18. הנפקת דרכונים זמניים מתאפשרת גם בלשכות הרגילות, שם המחירים נמוכים במחצית: 435 שקל למבוגר ו-215 שקל לקטין.

במקביל מודיעים ברשות האוכלוסין על גיוס של עוד כ-100 עובדים חדשים לתגבור הלשכות ברחבי הארץ, בנוסף ל-20 עובדים שנקלטו עד כה, "המהווים תוספת של אלפי תורים בחודש"; ועל תגבור שעות במפעל לייצור דרכונים במטרה לקצר את זמני ההמתנה לקבלת הדרכון.

אלא שלאחר יום אחד בו פעל המרכז הזמני ניתן לומר כי הוא אינו מסייע בהורדת העומס וכי גם בו לא ניתן להזמין תור לחידוש דרכון (זמני!) במהלך החודשים הבאים, נראה שרשות האוכלוסין לא מצליחה לעמוד בעומס ומנסה להקים בית חולים מתחת לגשר במקום לטפל ולתכנת מחדש את המערכת המיושנת של זימון התורים הפועלת במשרד הפנים. 

משרד הפנים רשות האוכלוסין וההגירה תורים ארוכים דרכון ביומטרי תעודת זהות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד