י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יפיל את הממשלה?

ראשי הקואליציה מודאגים מהח"כ: "נמצא על הקצה"

ח"כ ניר אורבך מ'ימינה' העביר בימים האחרונים מסרים תקיפים לראשי הקואליציה. הוא אמר, בין היתר, כי "לממשלה הזאת יש דימוי שמתחזק של ממשלה שנכנעת לערבים" | טרם ברור האם ברצונו להתפטר מהכנסת, לפרוש מהקואליציה או שמא להפעיל לחצים בשביל להביא הישגים לבוחריו

ראשי הקואליציה מודאגים מהח"כ: "נמצא על הקצה"
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חבר הכנסת ניר אורבך מ'ימינה' העביר בימים האחרונים מסרים מאוד תקיפים לאחר הודעת הפרישה של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי מהקואליציה וביחוד לאחר שהצליחה לסחוט מהממשלה מאות מיליוני שקלים לחברה הערבית, הוא הודיע לראשי הקואליציה כי הוא עומד להישבר, "אני על הקצה", אמר אורבך, שהסביר כי "לממשלה הזאת יש דימוי שמתחזק של ממשלה שנכנעת לערבים. אם זה לא ייפסק - אהיה בחוץ מהר ממה שנדמה".

על פי הדיווח שהביא העיתונאי ספי עובדיה ב'חדשות 13', בכירים בקואליציה הביעו דאגה אמיתית ולא התרשמו שאלה רק דיבורים. לדעתם, אורבך נמצא במצוקה אמיתית והם מפעילים "טיפול נמרץ" עליו כדי למנוע מצב שתהיה בימים הקרובים איזושהי הפתעה נוספת לקואליציה.

אורבך עם בנט בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מאז פרסום הודעת פרישתה של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי בסוף השבוע האחרון, הגבירו הפעילים שמפגינים תחת ביתו של אורבך בפתח תקווה את המחאה והביאו למקום עוד מאות בני נוער פעילי ימין שקראו לו לפרוש מהממשלה, "תחזור חזרה הביתה לימין האמיתי והערכי" קראו המפגינים אמש (מוצאי שבת). "חסר עוד קצת אומץ, ואנו מאמינים שתעשה את הצעד הנכון ותפיל את הממשלה הרעה הזו".

אורבך נמצא בימים לחוצים, שכן הוא האצבע השישים של הממשלה כרגע וביום רביעי בעת ההצבעה הצפויה על חוק פיזור הכנסת הוא אמור להשיא את בנו, באופוזיציה כבר הודיעו כי אינם מתכוונים לקזז אותו.

ישנן הערכות כי גם אם יישבר חבר הכנסת אורבך, הוא יתפטר מן הכנסת ולא יעבור לאופוזיציה ובכך הוא עשוי לסלול את חזרתו של חבר הכנסת לשעבר יום טוב כלפון לכנסת.

ההפגנה שהתקיימה אמש מחוץ לביתו של ח"כ ניר אורבך.

בתוך כך, בשעות אחר הצהריים הסתיימה במשרד החוץ פגישת זועבי - לפיד, בסיומה הודיעה חברת הכנסת ממרצ באופן רשמי כי היא חוזרת בה מפרישתה ותשוב לחיק הקואליציה, זאת בתמורה למילוי דרישותיה שהוצגו בפני לפיד.

הפגישה החלה בפורום נרחב, לצד חברת הכנסת רינאווי זועבי והשר עיסוואי פריג' הגיעו לפגישה עם לפיד גם כמה ראשי רשויות ערביות: ראש עיריות נצרת, כפר כנא, יפיע, כפר מנדא, כפר קאסם, כפר ברא, עילוט וריינה.

בתום הפגישה המורחבת בה נטל חלק גם השר במשרד האוצר, חמד עמאר, ולאחר שלטענת אחד המשתתפים התקבלו כל הדרישות התקציביות, לפיד וזועבי נועדו לפגישה בארבע עיניים.

בקואליציה מעריכים כי בסיום הפגישה התפייסה זועבי שתודיע בקרוב באופן רשמי על ההתקפלות וחזרה לשיתוף פעולה מלא עם הקואליציה שכמעט והתפרקה בשבוע שעבר.

בתום הפגישה אמר השר יאיר לפיד: "אני מקבל את ח"כ רינאוי זועבי בחזרה לקואליציה, ניהלנו שיח פתוח, גלוי, שקול על הצרכים האמיתיים של החברה הערבית גם איתה וגם עם ראשי הרשויות שאני מודה להם שבאו והתגייסו. שמנו מאחורינו את הוויכוח הזה וחוזרים לעבודת הממשלה".

ח"כ רינאוי זועבי אמרה: "אני באתי וצמחתי מהרשויות המקומיות הערביות עכשיו אני בכנסת כדי להיטיב עם החברה הערבית. אחרי לחץ עצום של ראשי הרשויות הערביות שהפנו אליי ושהם מבינים את המשמעות של הפרישה שלי מהקואליציה אני הסכמתי לשבת היום ובאתי איתם לשר לפיד ואני רוצה להגיד שאני מודעת ומבינה שהאלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר ואני רוצה למנוע את האלטרנטיבה הזאת".

"לכן מכיוון שאני באה לשרת את הרשויות המקומיות ולהביא להישגים עבור הצרכים של החברה הערבית אני אתמוך בקואליציה. אבל אני גם רוצה שהממשלה תהיה אמיתית וקשובה לחברה הערבית ולצרכים שלה בבריאות, בחינוך, בדיור, בתשתיות", הוסיפה זועבי.

ניר אורבך ממשלת בנט לפיד ג'ידא רינאוי זועבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד