י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מודיעין לקוי

רוסיה הכניסה לרשימת מסורבי כניסה רבנים, ואישים שכבר אינם בחיים

שלושה רבנים מחב"ד רשומים לצד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מחוקקים מקומיים, בכירים בחברות טכנולוגיה ועיתונאים, עליהם נאסר להיכנס לצמיתות לרוסיה | המדינה שהופכת מבודדת מאז הפלישה לאוקראינה, הטילה איסור כניסה אליה גם על אנשים שכבר אינם בין החיים | הסיפור המלא

רוסיה הכניסה לרשימת מסורבי כניסה רבנים, ואישים שכבר אינם בחיים
הרבנים שנאסרה כניסתם צילום: Pixabay ואתר Collive

הקרמלין פרסם רשימה של 963 אמריקאים שנאסרה עליהם כניסה לרוסיה לצמיתות, זאת כנקמה על הסנקציות האמריקניות שהוטלו עליה בעקבות פלישתה לאוקראינה, הרשימה היא עדכון לרשימת הסנקציות שפרסמה רוסיה בתחילה במרץ, שכללה את הנשיא ג'ו ביידן, מזכיר המדינה אנטוני בלינקן ובכירי ממשל אחרים, למרות שהסנקציות עצמן הן בעיקרן סמליות, מכיוון שרוב האנשים ברשימה לא ייכנסו לרוסיה גם בימים רגילים.

הרשימה, שפורסמה על ידי משרד החוץ הרוסי, הורחבה משמעותית כך שתכלול אנשים רבים שאינם מעורבים בממשל ארה"ב, כמו מנהלי חברות טכנולוגיה ועיתונאים, כך דיווח אתר 'אקסיוס'.

ברשימה נמצאים גם סגנית נשיא ארה"ב, קמאלה האריס, בנו של הנשיא, האנטר ביידן, מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון, ג'ורג' סורוס ומארק צוקרברג וכך גם מאות דמוקרטים ורפובליקנים בקונגרס. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אינו ברשימה, כמו גם הנשיא לשעבר ברק אובמה וסגן הנשיא של טראמפ, מייק פנס, שגם הם אינם ברשימה.

אתר Collive מדווח, כי הרשימה כוללת שלושה רבנים המזוהים עם אגודת חסידי חב"ד, ארגון הגג של תנועת חב"ד-ליובאוויטש העולמית. הסיבה לכך, לאחר שחב"ד ביקשה לקבל חזרה את האוסף ההיסטורי של ספרים וכתבי יד יהודיים וחסידיים שהיו ברשותם של אדמו"רי חב"ד, ונתפס על ידי רוסיה מאז מלחמת העולם השנייה.

הרב אברהם שמטוב, שליח הרבי לבית הלבן, ראש השליח של פילדלפיה, והמנהל המייסד של הידידים האמריקאים של חב"ד.

הרב יהודה קרינסקי, כיהן כמזכירו של הרבי מלובביץ למעלה מארבעים שנה והוא יו"ר 'מרכז לענייני חינוך ומחנה ישראל' הזרוע החינוכית והחברתית של חב"ד.

והרב שלמה קונין, חבר אגודת חסידי חב"ד מרוסיה, והשליח הראשי ומנהל פעילות חב"ד בחוף המערבי של ארה"ב.

באופן מוזר, הרשימה כוללת נבחרי ציבור שכבר אינן בחיים; כמו הסנאטור ג'ון מקיין, שהלך לעולמו באוגוסט 2018, והסנאטור אורין האץ' שהלך לעולמו באפריל 2021. הרשימה גם הזכירה את נתן לוין, עורך דין נודע בוושינגטון, וחלק מבית המשפט העליון, שייצג את חב"ד בהתדיינות נגד רוסיה.

שמות נוספים בעלי צליל יהודי ברשימה הם אברהם יצחק וייספיש (122), משה כהן (383), יוסף חיים הופמן (910) שרוסיה מכתירה רק כ"אזרח ארה"ב". נראה שהשמות הם תעלומה. הופמן חבר בעמותה בלוס אנג'לס בשם "אור אברהם ואליהו". כהן הוא שם פופולרי מאוד ולא מופיעות תוצאות בגוגל עבור וייספיש.

מלחמת אוקראינה רוסיה איסור כניסה הקרמלין רבני חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד