י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גזענות מכוערת

מורה הושעתה לאחר שהשוותה את הנשיא לקוף

מורה בבית ספר תיכון במישיגן הושעתה, לאחר שהשוותה את נשיא ארה"ב לשעבר למספר סוגים של קופים, לטענתה היא הורידה את העבודה מהאינטרנט, וחילקה אותו בשוגג לתלמידים

מורה הושעתה לאחר שהשוותה את הנשיא לקוף
הנשיא לשעבר ברק אובמה צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

מורה בבית ספר בתיכון במדינת מישיגן בארצות הברית הוצאה לחופשה מנהלית לאחר שנתנה לתלמידים דף עבודה שהשווה את נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, לקופים, ולמספר חיות נוספות.

היא טענה כי הוא הורידה את דף העבודה מהאתר של אוניברסיטת דיוק וחילקה אותו בשוגג. היא ביקשה מ-30 תלמידים לזהות את החיות, בין התמונות שהוצגו היו קופים מסוגים שונים, וגם תמונה של נשיא ה-44 של ארה"ב, ברק אובמה.

בית הספר בעיר ברמניגהאם במדינת מישיגן, הוא המוסד העצמאי הוותיק ביותר לילדים מחוננים באמריקה, כך נכתב באתר האינטרנט שלו. הוא הוקם על ידי שני עולים ניצולי שואה. כך דיווח ה'דיילי מייל'. שכר לימוד שנתי במקום הוא 30,000 דולר.

בית הספר פרסם הודעת התנצלות: "המורה אמנם לקחה אחריות ומודה בטעות שלא בדקה כראוי את העבודה, אבל אנחנו יודעים שזה לא מספיק והיא הוצאה לחופשה מנהלית עד להודעה חדשה". בית הספר נאלץ להיסגר ביום חמישי האחרון לאחר שקיבל איומים באינטרנט והמשטרה הוזעקה כאשר התלמידים חזרו לכיתות.

גורמים רשמיים התעקשו כי דף העבודה היה בשימוש בכיתה כתוצאה של ערבוב וכי המורה לא התכוונה לעשות זאת. אבל התירוץ התקבל בספקנות מצד גורמים בעירייה והורים שאמרו שהפעילות הייתה צריכה להיבדק קודם לכן. "הרשו לי להזכיר לכולם שזו הייתה מטלה ממשית שצריך להוריד על ידי מנהל או מחנך, צריך להסתכל עליה, לבדוק אותה ואז ממש לתת אותה לתלמידים", אמר אחד ההורים.

ברק אובמה קופים גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד