י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כמעט שילם בחייו

נסע 3,700 ק"מ כדי להתאחד עם משפחתו שגרה רק 10 ק"מ משם

גבר אוקראיני שלא יכל להגיע למשפחתו ולארוסתו שהיו במרחק של 10 קילומטרים, מאחר והאזור נכבש על ידי הרוסים, החליט להגיע למשפחתו מהצד השני של אוקראינה, אך היה עליו לגמוע 3,700 קילומטרים, וזה מה שהוא עשה

נסע 3,700 ק"מ כדי להתאחד עם משפחתו שגרה רק 10 ק"מ משם
אילוסטרציה צילום: pixabay

דמיינו שאתם גרים בכפר סבא, וצריכים להגיע לרמת גן, אך צבא זר כבש את המקום, ובמקום לנסוע דרך כביש 4 לרמת גן, נאלצתם לנסוע דרך הצפון, משם לסוריה, משם לירדן, ומשם לירושלים ואז לרמת גן. זה פחות או יותר המרחק שעשה גבר אוקראיני שנאלץ לנסוע 3,700 קילומטרים כדי להגיע למשפחתו.

סרחי בליאייב יצא לטיול מסוכן כדי להיות שוב עם אהוביו, שהיו במרחק של 10 דקות נסיעה מביתו בכפר צירקוני הסמוך לחרקוב.

ב-24 לפברואר קו החזית של המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, היה בינו לבין ארוסתו, נטלי דרוזד, בת 28, והוריו. הוא החליט להחליף את הנסיעה של 10 ק"מ לנסיעה של 3,700 ק"מ. דרך רוסיה ללטביה, הלאה לליטא ופולין ואז חזרה למערב אוקראינה כדי להגיע לחארקוב ממערב. הוא אמר ל'גארדיאן' כי "זה היה קצת מטורף, אבל זה היה אפשרי".

בדרך הוא נבדק פעמים רבות על ידי חיילים רוסים: "הם עברו על הטלפון שלי, מחקתי הכל, אם לא הייתי עושה זאת, הייתי מת. לא ישבתי עם הידיים בכיסים כשהתחילה המלחמה, שלחתי מקומות של שיירות צבאיות רוסיות לחברים בצבא אוקראינה".

ב-4 באפריל הוא יצא לדרך עם שיירה, הוא הגיע לקייב ב-15 באפריל וישן אצל חבר, אבל הפעם במיטה, בפעם הראשונה מזה 11 ימים. בבוקר ה-18 באפריל, הוא עזב את קייב והגיע חזרה לכפר שלו ממערב לחרקוב. הוא התקשר למשפחתו והם עמדו מתחת הבית ושמעו ממנו את כל ההרפתקה הגדולה והמסוכנת, הוא אמר שהוא יכל למות עשרות פעמים מחיילים רוסים או סתם ירי תועה. אך הוא לא מתחרט לרגע.

איחוד משפחות מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד