י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תופס אותם בגרון

הפרשן הסעודי מאשים: כך מקדם הלובי האיראני את האינטרס של המשטר בבית הלבן

פרשן סעודי בכיר, תוקף את צורת הלובינג, התנהלות הפריימריז ושיטת הבחירה האמריקאית, ואומר כי השיטה הזאת מחזיקה את הסנאטורים האמריקאים בגרון, ומאלצת אותם לקדם את האינטרסים של איראן

הפרשן הסעודי מאשים: כך מקדם הלובי האיראני את האינטרס של המשטר בבית הלבן
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

ד"ר אחמד אל-פראג', סופר סעודי, בעל תואר שני בספרות מאוניברסיטת אינדיאנה ותואר דוקטור בבלשנות מאוניברסיטת מישיגן. לשעבר דיקן המכון לשפה ערבית באוניברסיטת קינג סעוד וחבר במועצת האוניברסיטה. אמר כי האמריקאים למעשה מוחזקים בגרון על ידי האיראנים.

"שדולות אינטרסים מבצעות מניפולציות על פוליטיקאים אמריקאים. אף פוליטיקאי לא יכול להגיע לתפקיד פוליטי ללא תמיכה כספית, והשדולות האלה הם אלה שמשלמים". כך הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו.

"לאחר ניצחונו של הפוליטיקאי, השדולות שתמכו בו כלכלית משתלטות עליו, כדי לתמוך במה שמשרת את האינטרסים שלהם, לא את האינטרסים של אמריקה ואנשיה, בעבר, השדולות היו מוגבלות לחברות, ואז הפריצה נפרצה". הוא מציין. "השדולות הבולטות ביותר היו השדולות של חברות נשק, חברות טבק וכו', ובהמשך נכנסו לקו השדולות של מדינות זרות וארגונים, והפוליטיקאי האמריקאי הפך לשרת את האינטרסים של ארגונים ומדינות עוינות לאמריקה, כמו אילהאן עומאר". חברת קונגרס אנטישמית עוכרת ישראל.

הפרשן מוסיף: "הגיע הנקודה שהלובי משחק בזירה הפוליטית של אמריקה, תארו לעצמכם שארגונים ומדינות כמו איראן יכולים - דרך הלובי שלהם, לתמוך בפוליטיקאים אמריקאים (לקנות את החובות של פוליטיקאים אמריקאים), וכך לשרת את האינטרסים שלהם דרך הבית הלבן והקונגרס, אינטרסים שלפעמים מתנגשים עם האינטרס של אמריקה עצמה, מה שקורה עכשיו לא יאומן אותו דבר שקורה עם פוליטיקאים קורה עם הסמלים של התקשורת החופשית" כתב.

איראן סעודיה הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד