י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
למרצ מותר לחרדי אסור

"צביעות בהתגלמותה": פינדרוס עוקץ את מגיני מערכת המשפט

לפני כשבועיים התבטא ח"כ פינדרוס בחריפות כנגד מערכת המשפט וספג גינויים קשים מקיר לקיר | אמש, חבר קואליציה ממרצ התבטא אף הוא בגנותו של שופט, אך למרבה הפלא, או שלא, העניין חמק וחלף כלא היה

"צביעות בהתגלמותה": פינדרוס עוקץ את מגיני מערכת המשפט
יצחק פינדרוס בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני שבועיים בלבד, המערכת הפוליטית סערה סביב התבטאות של חבר הכנסת יצחק פידנרוס שאמר כי החלום שלו הוא לפוצץ את בניין מערכת המשפט, גינויים הגיעו מכל עבר במערכת הפוליטית כולל הודעה חריגה של נשיאת בית המשפט העליון שגינו את דבריו. 

אך אתמול התגלתה הצביעות כאשר השר עיסוואי פריג' תקף אף הוא את מערכת המשפט וכינה שופט בבית המשפט בירושלים כ"טיפש" אך עד כה נמנעים כל מגיני מערכת המשפט לתקוף ולגנות את השר ממרצ. 

חבר הכנסת יצחק פינדרוס גינה הבוקר (שני) את דברי השר פריג', "אני מביע חשש עמוק בעקבות ההשתלחות המבישה של שר מכהן בממשלת ישראל כלפי מערכת המשפט, מה שמהווה פגיעה אנושה ותקדימית ביסודות הדמוקרטיה בישראל, ואני סמוך ובטוח שדוברות מערכת המשפט תוציא הודעה מיוחדת בעניין" עקץ.

עוד הוסיף חבר הכנסת פינדרוס "תמוה במקצת הכיצד לפני מספר ימים הזדעזעו חברי הממשלה ושלוחיהם בתקשורת הישראלית לנוכח ביטוי מטאפורי ביחס לבית המשפט העליון, ואילו כאשר מדובר בדברים בוטים וחמורים שנאמרים מפיו של שר מכהן, שוררת דממה".

"מצער להיווכח בפעם המי יודע כמה שבמדינת ישראל יש מיעוטים שמותר להם ויש מיעוטים שאסור להם. כאשר מדובר בח"כ חרדי זו הסתה, ואילו אצל שר ממרצ זו חופש הביטוי. השתיקה מקיר לקיר היא המחשה חיה של הצביעות בהתגלמותה", כך פינדרוס.

נציין כי את דברי פינדרוס גינו במערכת הפוליטית מקיר לקיר, אך הבוקר רק שר המשפטים גינה בעדינות את דברי פריג', "אין מקום להתקפה אישית על שופטים. ניתן להתווכח על החלטות של בתי-המשפט, אך השתלחות בשופטים עצמם אינה דרך ראויה ומקובלת בדיון ציבורי", כתב סער בטוויטר.

יצחק פינדרוס עיסאווי פריג מערכת המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד