י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מבוכה לממשלה

בעקבות הפיליבסטר: חוק הדגל של סער נגד נתניהו נפל

הישג נוסף ללוחמי האופוזיציה: החוק אותו ניסה לקדם שר המשפטים גדעון סער, חוק שכוון נגד רה"מ לשעבר בנימין נתניהו - נגנז שוב, בהעדר רוב להעלאתו | בליכוד חגגו: "ניצחנו!"

בעקבות הפיליבסטר: חוק הדגל של סער נגד נתניהו נפל
גדעון סער צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

האופוזיציה יכולה לרשום לעצמה היום הישג נוסף במסגרת המלחמה העיקשת נגד הקואליציה, חוק הדגל שהוביל שר המשפטים נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נפל לאחר שלא הושג הרוב הדרוש להעבירו בקריאה שלישית. 

כזכור, בסוף כנס החורף דנה הכנסת בחוק הגבלת כהונת ראשי הממשלה לשמונה שנים, במסגרת סל החוקים שכונה 'חוקי נתניהו', אך בתום יממה רצופה של דיונים הקואליציה נערכה להצביע על החוק בקריאה שנייה ושלישית. אלא שדקות קודם ההצבעה מצאו עצמם במבוכה ונאלצו לדחות את ההצבעה בהעדר רוב לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט נאלץ לצאת לפגישה מדינית.

בקואליציה משכו אז את ההצבעה, וביקשו לקיים אותה במועד אחר, לפי סעיף בתקנות, בהצבעה שתהפוך להצבעת אמון בממשלה כך שהרשימה המשותפת לא תוכל לתמוך בחוק.

לפי התקנות, היום (שני) הוא המועד האחרון להביא את החוק להצבעה במליאה, אלא שבהעדר רוב, הוחלט בקואליציה לוותר על החקיקה. כעת, באם יבקשו לחוקק את החוק ויצליחו להשיג רוב מיוחד של 61 תומכים הם ייאלצו להביא את החוק מהתחלה. 

בליכוד חגגו את ההישג: "ניצחנו", ציין חבר הכנסת שלמה קרעי, "ניצחנו! ‏אחד מהחוקים הארדואנים של קומיסער, החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה, נגנז סופית כעת, בזכות העבודה המצוינת של האופוזיציה. ‏הפיליבסטרים הארוכים שלי כבר שווים יותר..." הוסיף בציניות.

‏"שוב הוכח, כשאין להם את המשותפת הם לא מצליחים להעביר אפילו את חוקי הדגל האנטי דמוקרטיים שלהם. כעת, בזכות העבודה המצוינת של האופוזיציה. ושוב הוכח, כשאין להם את המשותפת הם לא מצליחים להעביר אפילו את חוקי הדגל האנטי דמוקרטיים שלהם". כך קרעי.

בשבוע שעבר תקף חבר הקואליציה אלי אבידר את ראשי הממשלה וראשי סיעות הקואליציה, "כל מה שאנחנו עושים זה לוותר על הערכים, ההבטחות לבוחרים, ולהחזיר את נתניהו בדלת הראשית. מאכילים את הציבור לוקשים, חודשים, שאין מספיק אצבעות בכנסת, כשהמשותפת מצהירה שתתמוך בחוקי הנאשם". עוד תקף, "מאיימים עלינו ואנחנו מתקפלים. בסוף גם נאכל את הדגים המסריחים וגם נגורש מן העיר. נאיביים, להתעורר!"

גדעון סער הגבלת כהונת ראש ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד