י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התעוזה של המחסלים

בלב טהרן: חסמו את הכביש עם רכב וירו בבכיר האיראני 5 כדורים

איראן מאיימת בנקמה לאחר חיסול חסן סיאד ח'ודאיארי לאור יום, הנשיא ראיסי אמר לאחר החיסול: "אין לי ספק שנקמת הדם הטהור של השהיד הגדול הזה, היא בלתי נמנעת". המחסלים חסמו את הכביש עם רכב שתא המטען היה פתוח, וברחוב שנחשב למאובטח, חיסלו אותו מחוץ לביתו

בלב טהרן: חסמו את הכביש עם רכב וירו בבכיר האיראני 5 כדורים
הבכיר האיראני שחוסל צילום: תקשורת איראנית

הנשיא האיראני ראיסי אמר לאחר החיסול אתמול של בכיר משמרות המהפכה: "אין לי ספק שנקמת הדם הטהור של השהיד הגדול הזה, היא בלתי נמנעת". הזעם מחיסולו של הבכיר האיראני היה כה גדול, שהשופט הראשי של מחוז טהראן, קרא לתובע הראשי של טהראן לטפל בחקירה במיידי, התובע הופיע בעצמו בזירת החיסול, "כדי ללמוד על האופן שבו בוצע החיסול".

עלי אל-קאסי, השופט הראשי של מחוז טהראן, הורה לתובע בטהרן "לזרז את הזיהוי ומעצרם של המחסלים". השופט הראשי של מחוז טהראן הדגיש את הצורך "לזרז את הוצאת הצווים השיפוטיים הדרושים על מנת לזהות את הגורמים המעורבים בפשע זה".

עד ראייה לחיסול בטהרן סיפר לכתב סוכנות הידיעות 'פארס' האיראנית: "דקות לפני ההתנקשות, כשעמדתי להיכנס לסמטה מרחוב סמוך, נתקלתי ברכב שסגר את רוחב הסמטה עם דלת תא המטען פתוחה, היא הייתה פתוחה, היא לא אפשרה למכוניות להיכנס". עד נוסף לאירוע, שהוא אחד משכניו של המחוסל והראשון שהזעיק את שירותי החירום, מספר: "במקביל לירי שמעתי רעש חזק של אופנוע. כשהגעתי לסמטה, נתקלתי בגופת של המחוסל בתוך הרכב".

הקולונל חסן ציאד חדאירי היה בכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה, ובין היתר פיקד על כוחות איראניים הפועלים בסוריה, שם נטל חלק פעיל במלחמה נגד המורדים באסד ובהקמתם של בסיסים איראניים בשטחי סוריה. אתמול הוא חוסל בידי מתנקשים, בעת שהגיע עם מכוניתו אל ביתו, ועמד להיכנס אל החניה הפרטית שלו. על פי הדיווחים, המתנקשים שהגיעו כשהם רכובים על אופנועים, ירו בחדאירי לפחות חמישה כדורים, חלקם נורו לעברו מקדמת המכונית, דרך השמשה הקדמית, ולאחר מכן ירו בו מטווח קצר מאוד דרך החלון הסמוך למקום עליו ישב. חדאירי מת במקום.

גולשים רבים ברשתות החברתיות בעולם ציינו את הקלות בה סוכנים זרים מחסלים בכיר במשמרות המהפכה לאור יום, במקום שיחסית אמור להיות מאובטח, פרשנים בכירים ציינו כי: "התעוזה של המחסלים מוציאה את האיראנים מדעתם, הם עוד לא התאוששו מהחיסול של מוחסן פרחיזאדה המדען הראשי שלהם ב-2020, כשהפעם זה קורה שוב, בלב טהרן".

בתקשורת האיראנית דווח, כי חסן סיאד חדאירי היה מקורב מאוד לקאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל בינואר 2020 על ידי ארה"ב בתקיפה אווירית, וכן היה מעורב באבטחה של המקומות הקדושים לעדה השיעית בסוריה.

איראן חיסול ממוקד משמרות המהפכה טהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד