י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מנזקי הקורונה

מגיפת ערעורים על תוצאות בחינות הבגרות

מספר הערעורים על בחינות הבגרות בשנת תשפ"א - פי שלושה לעומת תש"פ. 63% מהם נמצאו מוצדקים. עיקר התלונות: במקצועות אנגלית ומתמטיקה. בחינות הבגרות: כל המספרים

מגיפת ערעורים על תוצאות בחינות הבגרות
אילוסטרציה צילום: פלאש90

מספר הערעורים על ציוני בגרות בשנת הקורונה היה פי שלושה ביחס לשנה ללא קורונה, ויותר ערעורים נמצאו מוצדקים. כך דווח ב'ישראל היום'.

מספר הערעורים על ציונים בבחינות הבגרות הגיע בשנת הלימודים הקודמת (תשפ"א) ל-4,493 ערעורים - שיא לעומת 1,518 ערעורים שהוגשו בשנת תשע"ט. המשמעות: מספר התלמידים המערערים שולש, מה שמראה גם על הטלת ספק של התלמידים באופן הבדיקה וגם הגדיל את ההוצאות של אגף הבחינות.

כל שנת הלימודים תשפ"א (2021) התנהלה בצל הקורונה, ונקבע בה כי כל תלמיד ייגש לחמש בחינות בגרות חיצוניות בלבד. בסך הכל נרשמו 1,250,864 מחברות של בחינות בגרות בשלל מקצועות, ומתוכן 4,493 ערעורים. בשנה שלפניה, תש"פ (2020), הקורונה פרצה בחודש מרץ - קצת לפני בגרויות הקיץ. גם אז צומצמו היקפי הבחינות, ובשנה זו עמד מספר הערעורים על 2,021.

לעומת זאת, שנת תשע"ט (2019) היתה נטולת קורונה, ומספר התלמידים המערערים בה היה נמוך יותר - 1,518 ערעורים. אלא שבשנה זו נרשמו 1,464,387 מחברות של בחינות בגרות בשלל מקצועות. כלומר, הנתונים מראים כי בזמן הקורונה היו פחות מחברות בחינה - אך הרבה יותר ערעורים.

יש לציין כי שנת תשפ"א כללה מספר אדיר של מועדי בחינה שונים, שכן התווספו גם מועדי נבצרים לטובת תלמידים שחלו בקורונה או היו בבידוד ולא יכלו לגשת לבחינה. נתוני ערעורי הבגרויות, שבדרך כלל נשמרים בסוד, הראו כי הרבה יותר ערעורי תלמידים על תוצאות בחינות הבגרות נמצאו מוצדקים. בשנת 2021 (תשפ"א) יותר מ-63% מהערעורים נמצאו מוצדקים (2,862), לעומת שנת תש"פ שבה 42% מהערעורים התקבלו, ולעומת 41% מהערעורים שנמצאו מוצדקים בשנת 2019 (תשע"ט).

בגרות קורונה בתי ספר תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד