י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא נבהלים

רוסיה עצרה את אספקת הגז לפינלנד; פינלנד: "נסתדר בלעדיו"

חברת הגז הרוסית 'גזפרום' הודיעה אתמול כי החליטה לעצור את אספקת הגז לפינלנד, משום שזו מסרבת לשלם ברובל. למעשה, אף אחת מהמדינות המקבלות גז מרוסיה לא משלמת ברובלים, ובכל זאת, רוסיה ממשיכה לספק גז לכל המדינות כפי שהיה לפני פרוץ המלחמה, למעט פולין ובולגריה שאספקת הגז אליהן נעצרה כבר בחודש שעבר

רוסיה עצרה את אספקת הגז לפינלנד; פינלנד: "נסתדר בלעדיו"
צינורות גז אילוסטרציה צילום: Pixabay

רוסיה עצרה את הספקת הגז לפינלנד, ההחלטה לעצור את הגז לפינלנד בניגוד למדינות אחרות.

העצירה באה כתגובה על החלטתה של המדינה להצטרף לברית נאט"ו. רוסיה הבטיחה מיד לאחר קבלת ההחלטה בפינלנד, לנקוט בצעדי תגובה הולמים, כולל צעדים צבאיים טקטיים, שאותם תיאלץ לבצע לנוכח האיום שנשקף לדבריה, מהגבול עם פינלנד. רוסיה דרשה מכל המדינות להן היא מספקת גז, לשלם ברובל כדי לעלות את הערך של המטבע הרוסי.

למעשה, אף אחת מהמדינות המקבלות גז מרוסיה לא עברה לשלם ברובלים, אך רוסיה הענישה רק את פינלנד, בגלל רצונה להצטרף לנאט"ו. פולין ובולגריה גם הפסיקו לקבל גז מרוסיה, ומאז הן מקבלות את הגז דרך המדינות השכנות שמקבלות אותו בחלקו הגדול מרוסיה.

בעקבות ההודעה הרוסית הבהירה ממשלת פינלנד כי היא נערכה מבעוד מועד לצעד כזה מכיוונה של רוסיה, וכי פינלנד תוכל להסתדר בקלות בלי המשך אספקת הגז מרוסיה.

ככל הידוע, רוסיה אמנם מספקת לפינלנד כשני שלישים מתצרוכת הגז השנתית שלה, אבל הכלכלה הפינית תלויה בגז בשיעור נמוך מאוד, וכשמונה אחוזים ממשק האנרגיה של פינלנד מבוססים על גז, כך שהפגיעה הרוסית בכלכלה הפינית תהיה מזערית.

מלחמת אוקראינה רוסיה גז פינלנד בולגריה פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד