י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא מרוצים מההקלות

הג'יאהד האיסלאמי: "ישראל מנסה לשחד את הפלסטינים"

מנהיג הג'יהאד האסלאמי אומר, כי ההקלות האזרחיות שישראל נותנת לעזה הן ניסיון לשחד את הפלסטינים הנצורים כדי להרחיק אותם מהלחימה בישראל. הוא גם מתח ביקורת על המתווך המצרי. מגדל בעזה ייקרא על שמה של עיתונאית אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, שנהרגה בחילופי ירי בג'נין

הג'יאהד האיסלאמי: "ישראל מנסה לשחד את הפלסטינים"
כוחות צה"ל בגבול עזה, ארכיון צילום: פלאש 90

מנהיג הג'יאהד האיסלאמי זיאד נח'אלה, אומר בריאיון לעיתון הלבנוני אל-אח'באר שאמנם עכשיו בונים בעזה, וישראל נותנת הקלות, אבל אחרי מבצע 'שומר החומות' המצרים התנו את השיקום בכך שארגוני הטרור לא יפתחו בסבב לחימה נוסף. הוא טען כי ההקלות שישראל נותנת לעזה הן ניסיון לשחד את הפלסטינים הנצורים כדי להרחיק אותם מהלחימה בישראל.

לדברי נח'אלה, ארגוני הטרור חייבים לשמור על מצב של עימות מתמשך עם ישראל בעזה: "אני לא אומר מלחמה לא מוגבלת בהכרח, אבל לא מתקבל על הדעת שישראל תהיה רגועה בעניין רצועת עזה, שהפלסטיני בעזה לא יילחם, בעוד שהפלסטיני בגדה המערבית נלחם. עזה חייבת להיות בתוך החישובים של ישראל כמי שכל הזמן מאיימת עליו".

בנוגע להקלות אמר נח'אלה: "אם אני אזרח ערבי שמסתכל על עזה, אז אני שואל: מה הבעיה בעזה? פועלים יוצאים לעבוד בישראל. המעברים פתוחים ואנשים מקבלים טיפול בישראל. יש גם קו מסחרי עם מצרים. בסוף זהו ניסיון לשחד את הפלסטינים הנצורים, להרחיק אותם מההתנגדות". כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

בריאיון מתח נח'אלה ביקורת על המתווך המצרי שנוטה לצד ישראל ואמר כי אחרי מבצע שומר החומות המצרים אמרו לארגוני הטרור בעזה ש"לא ייתכן שאנחנו נבנה לכם ואז תלכו למלחמה וכל מה שנבנה ייהרס. זה נועד לכבול אותנו, מה שמשרת את ישראל". מחר, אמר נח'אלה, יבואו מדינות עשירות אחרות שיהפכו את עזה לסינגפור החדשה כדי להבטיח שקט: "העקרון ביחס אלינו הוא אי קבלה של דו קיום עם האויב הישראלי. על בסיס זה הסכסוך מתנהל. ייתכן שחלק מהגורמים לא יאהבו את הדברים האלה וגם חלק מההפלסטינים, אבל זה התפקיד שלי וזאת הזהות של תנועת הג'יהאד האסלאמי וזאת הזהות שצריכה להיות של כל הפלגים".

בתוך כך, העיתון הפלסטיני אל-איאם מדווח הבוקר כי השליח הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, התחייב שארצו תממן את השיקום של מגדל התקשורת אל-ג'לאא' שבמהלך "שומר החומות" הופצץ והופל. בימים האחרונים אל-עמאדי ביקר בעזה ולפי הדיווח הוא נענה לבקשות של הבכירים בעזה בעניין שיקום מגדל התקשורת שהכיל משרדים של כלי תקשורת זרים ברצועה. לפי גורם יודע דבר שצוטט בעיתון גם הוסכם שהמגדל ייקרא על שמה של עיתונאית אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, שנהרגה בחילופי ירי בג'נין. אותו גורם אמר לעיתון שיקום בניין התקשורת הוא פריצת דרך חשובה בשיקום המגדלים שהנרסו כתוצאה מההפצצות הישראליות במהלך המבצע, שכן הוא צפוי להיות הבניין הראשון שמשוקם מאז סיום "שומר החומות"

ג'יהאד איסלאמי טרור איסלאמי רצועת עזה מצרים אל ג'זירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד