י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הוכרז יום חופש

עיראק: בעקבות הסופות אזרחים נדרשו להישאר בבית. צפו

בעקבות סופות חול קשות שפוקדות את המדינה, בעיראק נסגרו היום כל שדות התעופה במדינה. במקביל הוכרז על יום חופש בכל רחבי המדינה כדי שאזרחים לא ייצאו מבתיהם. צפו

עיראק: בעקבות הסופות אזרחים נדרשו להישאר בבית. צפו
סופת חול בעיראק צילום: מתוך הסרטון

בעיראק נסגרו לפנות בוקר (שני) כל שדות התעופה במדינה בעקבות סופות חול שמתחוללות בה שמקשות מאוד על הראות. במקביל הוכרז על יום חופש בכל רחבי המדינה כדי שאזרחים לא ייצאו מבתיהם בעקבות סופות החול.

האזרחים הונחו להישאר בבתים למשך יומיים. בתי החולים קיבלו אתמול לטיפול עשרות אזרחים שהתלוננו על תסמינים של קוצר נשימה בעקבות סופות החול. יש לציין כי בעת האחרונה מדווח שם על יותר ויותר סופות חול שמשתקות את חיי היום יום.

סופת חול עזה אפפה את עיראק שנמצאת כבר תקופה תחת אקלים קשה, ושלחה לפחות 4,000 אזרחים לבתי החולים עם בעיות נשימה.

ענן האבק הסמיך מילא את בגדד, בירת עיראק, והוביל לסגירת שדות תעופה, בתי ספר ומשרדים ציבוריים ברחבי העיר. זוהי סופת האבק השמינית מאז אמצע אפריל שפוקדת את עיראק, שנפגעה בשל בצורת, כמות הגשמים הנמוכה נקשרה לשינויי אקלים, עם עלייה בטמפרטורות ממוצעות וירידה חדה בכמות המשקעים.

מוקדם יותר החודש, סופת החול האחרונה הובילה למוות של אדם אחד עם עוד 5,000 נוספים שאושפזו בשל בעיות נשימה. בגדד נותרה בזוהר כתום ועטפה ערים רבות אחרות כולל עיר נג'ף מדרום, וסולימניה באזור האוטונומי הכורדי הצפוני. חול צהוב וכתום כיסה גגות בניינים, מכוניות ואפילו נכנס לתוך הבתים.

הרשויות בשבעה מתוך 18 המחוזות בעיראק, כולל בגדד, הורו למשרדי הממשלה לסגור הכל. אבל מתקני הבריאות נשארו פתוחים כדי לסייע לאלה שנמצאים בסיכון גבוה יותר, כולל קשישים ואנשים הסובלים ממחלות נשימה כרוניות ומחלות לב.

לפחות 4,000 אנשים אושפזו בבית החולים בשל קשיי נשימה, אמר דובר משרד הבריאות, סייף אל-באדר, והוסיף כי כל המקרים "זכו לטיפול רפואי הדרוש". בעיר נסיריה אושפזו רבים. האדי סעדה, בן 70, שכב במיטה ביחידה לטיפול נמרץ מחובר למכונת הנשמה. הוא נאבק לנשום. "זו הפעם השלישית שלו בבית החולים" מאז החלו סופות החול באפריל, אמר בנו מוחמד סעדה, לתקשורת המקומית והוסיף כי אביו סובל ממחלת לב.

עיראק סופת חול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד