כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בבית גוי שלקה בהתקף לב - נמצאו תפילין גנובות

פראמדיק מקראון הייטס הוזעק לביתו של גוי שלקה בהתקף לב, ומצא שם תפילין על השולחן • לאחר מבצע חיפושים, אותר הבעלים - חסיד סאטמר מויליאמסבורג שרכבו נגנב

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

פראמדיק תושב שכונת קראון הייטס, המתנדב אחת לשבוע לשרות האמבולנס העירוני, נשלח ביום רביעי לביתו של גוי תושב השכונה שסבל מהתקף לב. לאחר שטיפל בחולה, בעת שישב ליד השולחן ומילא טופס עם הפרטים הדרושים, הבחין בשקית ניילון שהיתה מונחת על השולחן ומתוכה הציצה שקית של תפילין.

בתדהמה הביט בשקית כשלפתע שמע את אשתו של החולה אומרת לפראמדיק. "אתה נראה לי יהודי, זה, (היא הצביעה בידה על השקית) נראה כמו משהו יהודי, מצאתי את זה באוטו של בעלי, אני הולכת לזרוק את זה לפח, אם אתה רוצה אתה יכול לקחת את זה".

הפראמדיק לקח את התפילין, העביר את החולה לבית החולים ומיהר לביתו של סופר סת"ם בקראון הייטס. הסופר בדק את התפילין וגילה כי מדובר בתפילין של רבינו תם עם בתים עשויים כמנהג חסידי סאטמר, והוא הציע להעביר את התפילין לחברת 'השומרים' בויליאמסבורג. בנוסף פרסם הפראמדיק מודעה על המציאה בעיתון מקומי.

להפתעתו הודיע לו עורך העיתון כי לפני יומיים פנה אליו יהודי שביקש לפרסם מודעה על אובדן תפילין. כעבור שעה קיבל הפראמדיק טלפון מיהודי תושב ויליאמסבורג, שסיפר לו בקול נרגש כי שבוע קדם לכן בעת שחזר מתפילת שחרית עצר לרגע לקנות ארוחה, וכששב נגנב רכבו ובתוכו התפילין היקרות לליבו, משום שנכתבו עבורו על ידי סבו - שהיה סופר סת"ם ידוע - זמן קצר לפני שנפטר.

האיש שיגר לקראון הייטס בן משפחה, אף הוא סופר סת"ם, שזיהה את התפילין, והשיב אותן לבעליהן.
תפילין מציאה גוי גנב סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד