י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נתון נוראי

כ-100 אוקראינים מתים מדי יום במזרח המדינה

אוקראינה שוללת כל הסכם של הפסקת אש הכרוך במסירת שטחים לרוסיה, וטוענת כי כל יום נהרגים כמאה אנשים במזרח אוקראינה. הלחימה הכבדה ביותר מתמקדת סביב הערים התאומות סברודוניצק ולישיצ'נסק בלוהנסק

חיילים אוקראינים: אילוסטרציה
חיילים אוקראינים: אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי 50 עד 100 אוקראינים מתים מדי יום בחזית המזרחית של המלחמה, במה שנראה כהתייחסות לנפגעים צבאיים. דבריו של נשיא אוקראינה נאמרו בזמן שהוא מתכונן לנאום בווידאו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. הלחימה הכבדה ביותר מתמקדת סביב הערים התאומות סברודוניצק ולישיצ'נסק בלוהנסק, אחד משני האזורים המרכיבים את הדונבאס.

סרחיי גאידאיי, מושל לוהנסק, אמר בראיון לערוץ טלוויזיה מקומי כי רוסיה משתמשת בטקטיקות "אדמה חרוכה" באזור וכי סברודוניצק הותקפה מ"ארבעה כיוונים נפרדים" למרות שכוחות רוסים לא הצליחו לפרוץ לעיר. בינתיים, אוקראינה הודיעה כי לא תסכים לאף הסכם הפסקת אש שתכלול מסירת שטח לרוסיה, לאחר שמוסקבה העצימה אתמול את התקפתה במזרח אזור דונבאס.

בינתיים, בכיוון דונייצק, לפי דיווחים מקומיים, כוחות רוסים מנסים לפרוץ את ההגנות של הכוחות האוקראינים ולהגיע לגבולות של מחוז לוהנסק. רוסיה ממקדת את מאמציה העיקריים ב"שמירה על גבולות כבושים, ביצוע סיור ופעילויות הנדסיות של עמדות", טוענים באוקראינה ומוסיפים כי אירעו 11 התקפות רוסיות בדונייצק ולוהנסק במהלך 24 השעות האחרונות.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי דאבוס דונבאס לוהנסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד