י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

איך לבחור תיק השקעות?

ישנם מעט דברים מורכבים יותר מיצירת אסטרטגיית השקעה ארוכת טווח שתניב לנו תוצאות ותותאם ליכולות והצרכים שלנו. בניית תיק השקעות דורשת מיומנות וידע. בדרך אל היעד החשוב הזה, אלו כמה דברים שכדאי לזכור

איך לבחור תיק השקעות?
תיק השקעות צילום: FREEPIK

לא משנה באיזו דרך נבחר, דבר אחד בטוח – את כולנו מעסיק העתיד וכולנו נערכים אליו. לאורך החיים, אנו פועלים במגוון רחב של דרכים על מנת להבטיח לעצמנו וליקרים לנו עתיד יציב ובטוח. חלקנו נסתפק בפתיחת תוכנית חיסכון והפרשה לפנסיה, אחרים ישקיעו בביטוחים שלהם ורבים בוחרים לרכוש נכסים. אין ספק שאחד מהצעדים הנבונים ביותר שנוכל לעשות למטרה זו, הוא לתכנן תיק השקעות מגוון שיספק בידינו אפיקים נזילים שיעמדו לרשותנו ליום סגריר, או כדי לממש את כל השאיפות שלנו. על אף היתרונות המבטיחים, ישנם מעט דברים מורכבים יותר מיצירת אסטרטגיית השקעה ארוכת טווח שתניב לנו תוצאות ותותאם ליכולות והצרכים שלנו. בניית תיק השקעות דורשת מיומנות וידע. בדרך אל היעד החשוב הזה, אלו כמה דברים שכדאי לזכור.

רוצה להיערך לעתיד? חשוב תחילה להתבונן בהווה

תכנון השקעות העתיד שלך דורש הבנה ברורה של המצב הנוכחי ביחס ליעדים שעומדים לנגד עיניך. הדבר מצריך מיפוי מלא של כלל הנכסים, החובות, תזרים מזומנים, החסכונות וההשקעות הקיימים שלך כדי שניתן יהיה להגדיר יעדים ריאליים ולהתוות את הדרך להשיג אותם. זה הזמן לשאול את עצמך מהו חזון החיים הטובים שלך, אלו דברים היית רוצה לראות בעתידך ומהם הערכים שמנחים אותך היום. כל אלו יתוו את המסלול לאסטרטגיית ההשקעות שלך.

בניית תמהיל השקעות מגוון

הצעד הראשון בדרך לבחירה בסוגי הנכסים שנשקיע בהם, מתחיל בהערכת יחס הסיכון מול תשואה שאנו מוכנים לקחת. בעוד שהשקעות באפיקים סולידיים תבטיח לנו סיכונים מינימליים, לרוב הצמיחה תהיה איטית יותר ודורשת אורך רוח ומוכנות להתחייב למגמות לאורך זמן. לאלו מאיתנו שאינם מחפשים הרפתקאות ורווחים מהירים, אין ספק שהאסטרטגיה הנכונה ביותר תהיה פיזור מיטבי של הנכסים על מנת לאזן סיכונים ולמתן את התנודתיות. מבט על רחב היקף על תיק ההשקעות שלך, עם הייעוץ המקצועי הנכון, יאפשר לך לראות את הדברים ברמת התמונה הגדולה ולטווח הארוך. אלו לרוב נקודות המבט המאפשרות לך ליהנות מהתוצאות בתיק ההשקעות שלך לא רק היום ובעוד שנה, אלא גם לאחר הגעתך לגיל פרישה.

נתונים הם המפתח

כשאנו שואפים ללמוד איך מנהלים תיק השקעות , אחד מההיבטים החשובים ביותר שעלינו לבחון הוא סוגי הנתונים שאנו מקדישים להם מחשבה ותשומת לב. מדידה זהירה ומושכלת של ביצועי הנכסים שלך היא חיונית על מנת להבטיח שאנו נשארים במסלול אל הצמיחה. חשוב שנקבל דיווחים על ביצועי השקעה במרווחי זמן קבועים, בדרך כלל מדי רבעון, ונבחן מחדש את תוכנית התיק מדי שנה. ככל שחלו שינויים משמעותיים, חשוב שנקבל את המידע והליווי המתאימים כדי לבצע הערכות מחדש בתיק ולהקצות את הכספים שלנו אל אפיקים המתאימים ביותר לצרכים שהשתנו או להתנהגות השוק.

בראש ובראשונה, עלינו לשאול את עצמנו האם המציאות החדשה עדיין מאפשרת לנו ליהנות מאותם סיכונים אל מול תשואות, כפי שהסכמנו לקחת על עצמנו כשהתחלנו במסע הזה. אם לא, תמיד ניתן לאזן את התיק מחדש, למכור השקעות שהגיעו ליעדים שלהן ולרכוש נכסים חדשים המציעים פוטנציאל רווח משתלם יותר בהתאם להעדפות שלנו.

רובנו, נבחר ללכת על הטווח הארוך בתכנון תיק ההשקעות שלנו. במקרים כמו אלו, תהליך תכנון התיק לא פוסק לעולם והוא גמיש במידה בה נסיבות חיינו מתגמשות ללא הרף. שינויי קריירה, גירושין, התרבות המשפחה ושינויים אחרים בצרכים ובאורח החיים עשויים לשנות את ההעדפות שלנו, את עולם הערכים ואת היעדים שהגדרנו לעצמנו כחלק מהאופן בו אנחנו רואים עתיד יציב ומיטיב. עם אנשי המקצוע הנכונים, נוכל תמיד לשמור את האצבע על הדופק.

השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד