י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בדרך לחזית נוספת?

ביידן: ארה"ב תתערב אם טייוואן תותקף על ידי סין

על רקע המלחמה באוקראינה, נשיא ארה"ב אמר כי הוא יתערב לטובת טייוואן במידה ותהיה פלישה סינית. ביידן אמר את הדברים בעת ביקור ביפן שם הוא נמצא במסגרת מסעו הראשון למזרח אסיה מאז כניסתו לתפקיד

ביידן: ארה"ב תתערב אם טייוואן תותקף על ידי סין
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בעוד אירופה מנסה להביא לסיום מלחמת פוטין אוקראינה, המצב בין ארה"ב לסין לא רגוע, ויש חשש לחזית נוספת. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר כי ישתמש בכוח כדי להגן על טייוואן אם היא תותקף על ידי סין. ביידן למעשה שינה מדיניות רבת שנים של וושינגטון של עמימות אסטרטגית כביכול כלפי המדינה הדמוקרטית במזרח אסיה.

ביידן אמר את הדברים בעת ביקור ביפן, שם הנשיא נמצא בשלב השני במסעו הראשון למזרח אסיה מאז כניסתו לתפקיד בשנה שעברה. בתגובה לשאלות של כתבים במסיבת עיתונאים לצד ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, אמר ביידן כי ההגנה על טייוואן היא "התחייבות שעשינו". ביידן הוסיף כי בעוד ארה"ב מסכימה עם "מדיניות סין האחת" - הקובעת שיש סין אחת מבלי להגדיר אותה - הרעיון ש"אפשר לקחת את טייוואן בכוח" הוא "לא מתאים".

ארה"ב הבטיחה בעבר לעזור לטייוואן להגן על עצמה במסגרת חוק יחסי ארה"ב טייוואן משנת 1979, אך היא הפסיקה להתחייב לשלוח חיילים או להתערב ישירות. החוק קבע רק כי וושינגטון "תעמיד לרשות טייוואן נשק הגנתי בכמות שתידרש כדי לאפשר לטייוואן לשמור על יכולת הגנה עצמית מספקת". ההתחייבות נעשתה כהבטחה שארה"ב לא תעזוב את טייוואן לאחר שוושינגטון ניתקה רשמית את הקשרים עם טייוואן לטובת בייג'ינג באותה שנה.

זו הפעם השלישית שביידן משמיע הצהרה כזו. באוקטובר האחרון, הוא אמר הערה דומה לעיתונאים, אך היא 'הובהרה' במהירות על ידי צוות הבית הלבן. למרות המאמצים של גורמים רשמיים בארה"ב 'להכיל' את הערותיו של ביידן, נראה שארה"ב בשנים האחרונות מתרחקת מאי בהירות אסטרטגית, ומאיימת לפעול צבאית נגד סין אם היא תפלוש לטייוואן.

סין ג'ו ביידן טייואן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד