י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מהומות: מושבעים זיכו מאבטח שהרג שחור

הפגנות ענק במנהטן נגד הפסיקה שזיכתה את ג'ורג' זימרמן, מאבטח שהרג צעיר שחור, בעת ששוטט בשכונה סגורה בפלורידה • הנשיא אובמה מתח ביקורת על הפסיקה

אובמה. צילום: פלאש 90
אובמה. צילום: פלאש 90

דרמה של ממש התרחשה עת זיכה אתמול בלילה (מוצ"ש) חבר מושבעים בארה"ב מתנדב בארגון שמירה פרטי בשם ג'ורג' זימרמן, מהריגת צעיר אפריקני בן 17 בשם טרייבון מרטין. הזיכוי שהעסיק שעות ארוכות את התקשורת האמריקנית, הספיק להגיע אף לשולחנו של הנשיא אובמה.

קצת רקע: לפני שנה וחצי בחודש פברואר פטרל אחד המתנדבים בארגון שמירה מקומי ברחובות פלורידה בשכונת מגורים סגורה בעיירה סנפורד. המתנדב, בן המקום, בהיר עור, לא יהודי. תוך כדי שוטטות הוא פגש בצעיר השחור, תנועותיו עוררו את חשדו והוא עצר אותו לצורך בדיקה שגרתית. בין השניים התפתח ויכוח, שעד מהרה גלש לפסים אלימים. המתנדב שחש מאוים בשלב מסוים, הוציא את הנשק שהיה ברשותו וירה בצעיר, והאחרון התמוטט ונפח את נשמתו.

המתנדב נעצר מיד על ידי כוחות המשטרה שהוזעקו למקום. כלי התקשורת שעסקו בהריגה, הספיקו להפוך אטתה מפלילית ללאומנית, והמתנדב הואשם בתקיפת וחיסול שחור בדם קר. גם הנשיא אובמה הספיק אז לצאת מגדרו ולמתוח ביקורת על כך שהרצח התבצע לדבריו משום שהצעיר היה שחור.

המתנדב נעצר עד תום ההליכים. אתמול, הוא הובא בפני בית המשפט לדיון מול חבר מושבעים. לאחר שהם שמעו את טענות ונימוקי הקטגוריה והסנגוריה, החליטו המושבעים כי המתנדב פעל מתוך מניעים הגנתיים ולפיכך הוא חף מפשע ויש לזכותו מאישום ברצח.

ספק אם חבר המושבעים היה מודע למחול השדים שיתחולל בעקבות הפסיקה. הנשיא אובמה מתח ביקורת על הפסיקה המקוממת, לדבריו. גם ערוצי התקשורת החזיקו אחריו והצטרפו למקהלת השיסוי הקובעת, כי אילו היה מדובר במקרה הפוך, בו שחור הורג לבן, לא היה הנאשם יוצא זכאי.

במקביל, מתקיימות שתי הפגנות סוערות במנהטן, בהם משתתפים מאות שחומי עור ולבנים, המוחים נגד הפסיקה הגזענית, לדעתם. ההפגנות יצרו פקקי ענק במטרופולין.

בשלב זה, טרם אמרה התביעה את מילתה האחרונה. סביר, כי בעקבות המהומה שנוצרה, היא תגיש ערעור והנושא יתגלגל לפתחם של שופטי בית המשפט.
ארה''ב זיכוי הריגה הפגנה פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד