י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפלסטינים מברכים

לחץ בקונגרס לחקור את מותה של העיתונאית בג'נין

עשרות חברי קונגרס חתמו על עצומה הקוראת ל-FBI לחקור את המקרה שבו נהרגה עיתונאית אל ג'זירה בחילופי אש בג'נין. שגריר ישראל בארה"ב: "מלכתחילה קראנו לחקירה משותפת, שימוש במותה של אבו עאקלה היה קמפיין תעמולה אנטי ישראלי"

גופתה של שירין לאחר הירי
גופתה של שירין לאחר הירי צילום: באדיבות המצלם

לחץ אמריקני לחקור את פעילות צה"ל בג'נין: משרד החוץ האמריקני קורא לבצע חקירה מקיפה סביב הרג העיתונאית במהלך חילופי אש בעיר בין תושבי המקום וכוחות צה"ל. כמו כן, 57 חברי קונגרס חתמו על עצומה הדורשת מה-FBI לחקור את נסיבות מותה של אבו עאקלה.

בתגובה, שגריר ישראל בארה"ב, מיכאל (מייק) הרצוג, גינה את העצומה והביע את אכזבתו מההתנהלות בנושא: "המכתב של חברי הקונגרס מתעלם מהעובדה, שמלכתחילה ישראל קראה לחקירה משותפת ובלתי תלויה עם הפלסטינים ועם ארה"ב. הרשות הפלסטינית דחתה אפשרות זו, ועשתה שימוש במותה של אבו עאקלה לקמפיין תעמולה אנטי ישראלי".

"19 אזרחים ישראלים נרצחו בשבועות האחרונים במתקפות טרור, שרבות מהן מקורן היה בג'נין. כוחות הבטחון של ישראל יזמו מבצע בג'נין שמטרתו לסכל מתקפה נוספת, וגברת אבו עאקלה נהרגה בחילופי האש עם קיצונים של הג'יהאד האסלאמי", הוא המשיך להגן על פעולות מערכת הבטחון, התאכזבתי לקרוא את המכתב שפרסמו חברים בקונגרס בקשר למותה הטרגי של אבו עאקלה. המכתב הזה אינו מייצג נאמנה את המקרה, ומגיע למסקנה שגויה לגביו".

יתרה מכך, הרצוג הביע את הבעייתיות שבהחלטה האמריקנית לאור חוסר שיתוף הפעולה מצד הפלסטינים: "הרשות עדיין מסרבת לאפשר לישראל גישה לקליע, ובכך הופכת את קיומה של חקירה מקיפה לבלתי אפשרי. העובדות המלאות עדיין לא ידועות, ולמרות זאת המכתב קובע במרומז כי ישראל היא החשודה העיקרית במותה של גברת אבו עאקלה". בכיר ברשות הפלסטינית, חוסיין אשייח', בירך על קריאת משרד החוץ האמריקני לערוך חקירה כוללת ושקופה בתקרית, זאת לאחר שישראל לטענתו, "קיבלה החלטה לסגור את תיק החקירה בסוגיה".

שירין אבו עאקלה ארה"ב הרצוג הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד