י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"חלומות יצירתיים ולעומתיים"

נשיאת העליון נגד פינדרוס: "השיח מידרדר למקומות מסוכנים"

בדברים שנשאה בפאנל פתיחת כנס לשכת עורכי הדין באילת, אמרה נשיאת בית המשפט חיות כי השיח המסוכן הבשיל בתקופה האחרונה לכדי השתלחויות ברשות השופטת ובשופטיה, ולקריאות בוטות לפגוע בהם ולהחלישם באמצעים יצירתיים כאלו ואחרים

נשיאת העליון נגד פינדרוס: "השיח מידרדר למקומות מסוכנים"
יצחק פינדרוס בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות אמרה היום (שני) בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי יש "שיח לעומתי שהולך ומקצין, אשר נבנה בתוך תיבת תהודה של הצהרות בלתי-מבוססות, ספקולציות ואינפורמציה ונתונים מגמתיים". לדבריה, "מדובר בחלומות להרוס מהיסוד את הקיים ולהחליפו במערכת מוחלשת שתהא עושת דברם של גורמים פוליטיים".  

"ביקורת היא לגיטימית", אמרה נשיאת בית המשפט, כל עוד היא מועברת בצורה ממלכתית ומכבדת. "אפשר לדבר על טעויות של בית המשפט ועל הצורך בהגשת ערעור או בקשה לדיון נוסף" אמרה חיות. "אפשר לדבר על כך שהמצב המשפטי בסוגיה כזו או אחרת מצריך שינוי או תיקון בחקיקה" הסכימה במעט לביקורות נגד המערכת. "אך לצערי, השיח הציבורי היום וההצעות השונות הנשמעות חדשות לבקרים, מידרדרים למקומות שלא הכרנו, ואני מרשה לעצמי לומר כי מדובר במקומות מסוכנים ביותר" הוסיפה מיד.

חיות יצאה נגד "פוליטיזציה של תהליך בחירת השופטים על חשבון שיקולים ענייניים של יכולת מקצועית ומזג שיפוטי" והוסיפה: "האם אנחנו רוצים בתי משפט מטעם? על מנת שנוכל למלא את חלקנו, נדרש כי החוליות האחרות בשרשרת, האמונות על אכיפת החוק, תמלאנה אף הן את חלקן. משילות אפקטיבית לא תושג בדרך של חילופי האשמות בין גורמי האכיפה לבין עצמם. היא מחייבת שיתוף פעולה ענייני בין רשויות האכיפה כולן".

גם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, נאמה בכנס ואמרה: "מערכות ציבוריות מחויבות לבחון את עצמן תדיר. הדברים נכונים כמובן גם ביחס למערכת שאני עומדת בראשה. אנו נדרשים לבחינה שוטפת של הצורך בשינויים תפיסתיים, ארגוניים, ואחרים, כדי להתאים עצמנו למציאות המשתנה וכדי להשתפר".

לפניהן דיבר ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי ואמר: "יש רוחות רעות שנושבות נגד שלטון החוק ונגד מערכת משפט. הן מבקשות להכות בעוצמה ולהחריב את המגדלור שעומד בראש המערכת - בית המשפט העליון. הן מדירות שינה מעיני וצריכות להדיר מכל אדם שוחר חירות. העליון הוא מבצרו המרכזי של שלטון החוק. הקווים האדומים נחצו מזמן. אין לי טענות לציבור ששומע ומאמין לנבחריו, כשממול עומדת מערכת שאין לה יכולת להגיב ממש. לבית המשפט אין ארנק, חרב או בוטים".

אסתר חיות בית המשפט העליון יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד