י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ממצאי החקירה

תיעוד חדש מוכיח: הצעיר שמת בהר הבית לא נורה ע"י ישראל

תיעודים חדשים ומסקנות הרופאים טוענים כי בניגוד לנרטיב אותו מקדמים הפלסטינים, ואליד א-שריף, הצעיר שהתמוטט במהלך העימותים עם כוחות הביטחון בהר הבית לאחר שיידה אבנים, לא מת מפגיעת כדור ספוג אלא נפל במהלך הבריחה וספג פגיעת ראש חמורה 

תיעוד חדש מוכיח: הצעיר שמת בהר הבית לא נורה ע"י ישראל
מהומות בהר הבית צילום: דוברות המשטרה

מותו של הצעיר הפלסטיני שנפצע במהומות בהר הבית בחודש שעבר לא נגרם כתוצאה מפגיעה של כדור ספוג, כך עולה מממצאי חקירת מותו של ואליד א-שריף אותם חשף ג'וש בריינר ב"הארץ". הממצאים מתבססים על גורמי רפואה ומסמכים רפואיים, בהם מסמכי בית החולים הדסה עין כרם שבו אושפז א-שריף.

א-שריף, צעיר בן 21 ממזרח ירושלים, התמוטט בחודש שעבר במהלך מנוסה מהר הבית בעת שכוחות משטרה פרצו פנימה, ופונה במצב אנוש לבית החולים, ולאחר מכן מת מפצעיו. הלווייתו הייתה מהאלימות שידעה ירושלים בזמן האחרון לאחר שהוגדר כ'שאהיד על-אקצא'.

הפלסטינים טענו כי הוא נפצע מכדור ספוג שירתה לעברו המשטרה, ואילו זו טענה מנגד כי הוא יידה אבנים לעבר הכוחות ואז נחבל כשנפל בעת מנוסתו.

כעת מתברר, לפי הממצאים הרפואיים שפורסמו כאמור ב'הארץ', כי על גופו של א-שריף לא נמצאו סימני פגיעה מכדורי ספוג, ולפי ההערכות המסתמכות על גורמי רפואה בבית החולים - הוא נפל כתוצאה מאירוע לבבי, שהביא לפגיעה מוחית נרחבת וזו גרמה לבסוף למותו.

בתיעוד מהר הבית, נראה א-שריף רץ במהירות תוך כדי מנוסה ונופל באופן פתאומי על פניו. השוטרים העניקו לו טיפול רפואי יחד עם גורמי רפואה והוא פונה לבית החולים, כשעל פניו סימני חבלה קשים. אלא שהממצאים הרפואיים מראים כי מותו לא נגרם כתוצאה מהחבטה שספג לאחר הנפילה. פגיעה מוחית נרחבת כמו זו שממנה סבל יכולה להיגרם כתוצאה מדום לב.

לאחר שנקבע מותו של א-שריף, המשטרה ביקשה לשלוח את גופתו לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר אולם משפחתו סירבה. בתחילה שקלה המשטרה לפנות לבית המשפט כדי שיורה על נתיחת הגופה חרף התנגדות קרוביו, אולם לבסוף החליטה לשחרר את הגופה לידי משפחתו מבלי לבצע ניתוח אך במכון ערכו לו הדמיה.

א-שריף הוא הפלסטיני הראשון שמת מאז 2017 בעקבות פציעה במהלך מהומות בהר הבית. אלפי פלסטינים השתתפו בהלווייתו במזרח ירושלים, ובמהלכה פרצו עימותים בין כוחות הביטחון לבין באי הלוויה. לפי המשטרה, מאות פלסטינים יידו אבנים והשליכו חפצים וזיקוקים לעבר שוטרים, שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ועצרו 15 בני אדם. חמישה חשודים נוספים נעצרו לאחר שנסעו במכונית במהירות לעבר שוטרים, שהגיבו בירי לעברם. במהלך העימותים נפצע פלסטיני באורח קשה ושישה שוטרים נפגעו קל.

שבאב אל אקצא אל אקצא הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד