י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעקבות פרסום בפייסבוק

"מוחמד דף הבטיח וקיים": תושב ירושלים נאשם בהסתה לטרור

לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום נגד אחמד חמדאן, כבן 20, המייחס לו ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, וזאת לאחר שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו דברי תמיכה והזדהות עם ארגוני הטרור ועם מחבלים שביצעו פיגועים

"מוחמד דף הבטיח וקיים": תושב ירושלים נאשם בהסתה לטרור
אילוסטרציה צילום: pexels

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד אחמד חמדאן, תושב העיר כבן 20, המייחס לו ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, וזאת לאחר שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו דברי תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, ובהם החמאס והג'יהאד האיסלמי, הסית לטרור ופרסם דברי שבח למעשי טרור.

כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כנדרש בחוק.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אהוביה שטרן, הנאשם החזיק חשבון פרטי ברשת החברתית "פייסבוק" ופרסם באופן עקבי ורציף, רשומות בערבית שיש בהן משום גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור.

התכנים אותם העלה לחשבון הפייסבוק זכו לחשיפה והיוו במה לאחרים להביע תמיכה בתכנים אלו. כך למשל, במרץ האחרון ביצע כרים קוואסמה פיגוע דקירה נגד שוטרים בעיר העתיקה, במהלכו נפצעו שני שוטרים.

יומיים לאחר מכן ניסה יאפל ג'פאל ליידות בקבוק תבערה לעבר שוטרים ובאותו היום ביצע עבד אלרחמן קאסם פיגוע דקירה כנגד שוטרים בעיר העתיקה. שלושתם נוטרלו ונהרגו.

בהמשך אותו יום, פרסם הנאשם תמונה של שלושת המחבלים עם הכיתוב: "ארץ שלא חי בה אדם חופשי ולא נושם בה אדם מכובד, כל אלו שאמרו מוות ולא השפלה כבר מתו, אלף רחמים לנפשותיכם הנקיות".

עוד פרסם הנאשם את תמונתו של קוואסמה, יחד עם סרטון מפיגוע הדקירה שביצע קוואסמה, ובסרטון נכתב: "אללה ירחם על נפשך הוי שהיד, תפילה השחר אחי היקר". כמו כן צירף הנאשם תמונה נוספת, של שני פעילי חמאס עם סרט חמאס על ראשם, עליה רשום: "מחמד דף, שאללה יברך את הבטן שהביאה אותך לעולם, טילי הכבוד מחמד דף הבטיח וקיים, תני בדמך הוי חמאס בירושלים האיתנה, חמסאוי ומתגאה", מתחת לתמונה נכתב: "אל-דף בעיני המקריב עצמו, קוואסמה, זה מה שרשם מבצע הפיגוע בירושלים בשחר היום, השהידי כרים קוואסמה, אודות המנהיג מחמד אלדף, במהלך מערכת 'חרב ירושלים' שנה שעברה".

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

כתב אישום הסתה לטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד