י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ממדים ללימודים

גנץ במסר לרע"מ: "לא אקבל השתמטות בקואליציה"

שר הביטחון גנץ מעביר מסר תקיף למפלגת רע"מ לקראת ההצבעה על חוק ממדים ללימודים. גנץ: "לא אקבל השתמטות של אף מרכיב בקואליציה מההצבעה"

גנץ במסר לרע"מ: "לא אקבל השתמטות בקואליציה"
בני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שעות לתחילת הדיון על חוק 'ממדים ללימודים' וההתעקשות של האופוזיציה להתנגד לו מה שמסכן את העברת החוק מעורר עימות במערכת הפוליטית, בעוד ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן מאשימים רק את הליכוד. שר הביטחון שיזם את החוק, מעביר מסר תקיף גם לסיעת רע"מ שטרם החליטה איך תצביע על החוק. 

בישיבת הסיעה השבועית פנה שר הביטחון בני גנץ במרומז לחברי סיעת רע"מ: "אני מצפה מכלל מרכיבי הקואליציה להירתם להעברת החוק. לא אקבל השתמטות של אף מרכיב בקואליציה מההצבעה. כפי שאמרתי בעבר - משמעת קואליציונית איננה מותרות אלא תנאי בסיסי ליכולת המשילות וליכולת התפקוד שלנו".

לשאר חברי הליכוד אמר השר גנץ: "כולם מבינים שצריך לתמוך בחוק. כולם גם תמכו בו בעבר. אני קורא להם לעשות את הדבר הנכון, להביא כבוד לנו ככנסת, ששמה את לוחמי צה"ל מחוץ ומעל לפוליטיקה ולא להפוך את ההצבעה למסדר בושה למדינת ישראל".

"אני קורא לנתניהו, בלי ציניות, אתה אדם שאוהב את חיילי צה"ל, ואני יודע שלא שיחקת בביטחון ישראל גם כשהיה לך אינטרס פוליטי מובהק. אני חושב שזה בדיוק המקום להמשיך בקו הזה – להתעשת, ולקבל את ההחלטה הנכונה", אמר גנץ.

בדבריו גינה גנץ את דבריו של השר עיסוואי פריג' שכינה שופט כ"טיפש" ואמר: "מי שלא מכבד את פסיקת בית המשפט כורת את הענף שעליו יושבת הדמוקרטיה הישראלית".

בנוגע למצעד הדגלים אמר: "ישראל לא תאפשר פרובוקציות לא בהר הבית ולא במקומות אחרים, מאף צד. לא נאפשר לשנות את הסטטוס קוו או לפגוע בו. גם מצעד הדגלים יתקיים כפי שסוכם. אם יהיו גורמים שינסו להפוך אותו למצעד של שנאה ופרובוקציות – נבלום אותם ביד קשה. אני קורא לכולם, כולל לגורמים במערכת הפוליטית שלנו, לנהוג באחריות, ולזכור שבסופו של דבר אנחנו עוסקים בביטחון, בחיי אדם".

ממדים ללימודים בני גנץ מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד