כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הדו"ח על רשת החינוך של ש"ס: ראש האגף המוכר שאינו רשמי - מתפטר

פרסום ראשון: ראש האגף המוכר שאינו רשמי, יהודה פינסקי, הודיע למשרד החינוך כי יפרוש מתפקידו • ההערכה היא כי הפרישה באה על רקע פרשת השחיתויות ברשת החינוך של ש"ס שנחשפה בדו"ח האוצר • פינסקי היה אמור להיות זה שיהדק את הפיקוח על הרשת, וככל הנראה העדיף לפרוש

ילדים חרדים ליד משרד החינוך. אילוסטרציה
ילדים חרדים ליד משרד החינוך. אילוסטרציה

דרמה במשרד החינוך: ל"בחדרי חרדים" נודע כי במהלך הימים האחרונים הודיע ראש האגף המוכר שאינו רשמי במשרד החינוך, יהודה פינסקי, על פרישתו מתפקידו.

יצוין כי פינסקי זוכה להערכה רבה במשרד, ונחשב לאיש מקצוע בתחומו.

ההערכה היא כי הפרישה באה, כאמור, בעקבות פרשת השחיתויות ברשת אל המעין של ש"ס, כפי שנחשפה בדו"ח החשב הכללי באוצר. הדו"ח חושף שורה של ליקויים חמורים שנעשו מתחת לאפו של האגף. בעקבות הנ"ל החליטו במשרד החינוך על שורה ארוכה של צעדים לא פשוטים שמטרתם לייעל את המערכת בדרך להבראה מוחלטת. כדי לבצע את כל זה צריך מנהל האגף להפוך להיות 'האיש הרע', ומן הסתם החליט פינסקי כי אינו מעוניין לעמוד בעמדה זו.

דו"ח המבקר בנושא נכתב בחשב הכללי באוצר והוא טוען כי שעות שיעדו לטובת 'החינוך המיוחד' הועברו בפועל למטרות אחרות. עוד בדו"ח: העסקה פסולה של בני משפחה והפעלת מוסדות ללא רישיון.

כזכור, אמש נחשף בערוץ 2 כי בכוונתו של שר החינוך, הרב שי פירון, לנקוט שורה של צעדים כנגד רשת החינוך של ש"ס, 'מעיין החינוך התורני'. בין הצעדים: העברת פעילותו של האגף האחראי על החינוך החרדי והקמתו של מחוז חינוך חרדי.

החלטה נוספת שהתקבלה בעקבות הדו"ח היא להעביר את התקציב למשרד החינוך ולא ישירות לרשת הש"סית. בנוסף ימונו 15 מפקחים. כך, לפי הדיווח, יתאפשר פיקוח על אופן השימוש בו.

הרב פירון אמר כי הוא חש אחראי לכלל התלמידים בישראל ועליו לפקח על ניהול תקין. מטרת העל, לטענתו, היא כי גם החינוך החרדי יעמוד תחת פיקוח.

יהודה פינסקי משרד החינוך פורש רשת שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד