י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החיסול המסתורי בטהרן

"האיראנים יוצאים מדעתם": השכנים חשבו שמדובר בשוד

מחר תתקיים הלוויית הקולונל האיראני שחוסל לאור יום בלב טהרן. שכניו של המחוסל חשבו שמדובר בשוד, ולא ידעו כי הוא איש צבא. כלי תקשורת איראניים בעיקר מצטטים איומים של בכירים באיראן, ומצטטים דיווחים ישראליים

"האיראנים יוצאים מדעתם": השכנים חשבו שמדובר בשוד
הבכיר האיראני שחוסל צילום: תקשורת איראנית

שניים משכניו של בכיר משמרות המהפכה האיראנית חסן ציאד חדאירי, שחוסל אתמול (ראשון), אמרו לטלוויזיה הממלכתית במדינה כי לא היה להם מושג שהמחוסל היה איש צבא. אחת מהן, אישה ששמה לא פורסם, סיפרה לכתבים כי חשדה שהירי ששמעה הוא שוד אכזרי, כאשר ראתה במבט חטוף את אחד היורים ממהרים להתרחק מהזירה.

הקולונל חסן ציאד חדאירי היה בכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה, ובין היתר פיקד על כוחות איראניים הפועלים בסוריה, שם נטל חלק פעיל במלחמה נגד המורדים באסד ובהקמתם של בסיסים איראניים בשטחי סוריה.

אתמול הוא חוסל בידי מתנקשים, בעת שהגיע עם מכוניתו אל ביתו, ועמד להיכנס אל החניה הפרטית שלו. על פי הדיווחים, המתנקשים שהגיעו כשהם רכובים על אופנועים, ירו בחדאירי לפחות חמישה כדורים, חלקם נורו לעברו מקדמת המכונית, דרך השמשה הקדמית, ולאחר מכן ירו בו מטווח קצר מאוד דרך החלון הסמוך למקום עליו ישב. חדאירי מת במקום.

שוטרים וסקרנים התאספו סביב ביתו של ציאד חדאירי: צילום Iran International

גולשים רבים ברשתות החברתיות בעולם ציינו את הקלות בה סוכנים זרים מחסלים בכיר במשמרות המהפכה לאור יום, במקום שיחסית אמור להיות מאובטח. פרשנים בכירים ציינו כי: "התעוזה של המחסלים מוציאה את האיראנים מדעתם, הם עוד לא התאוששו מהחיסול של מוחסן פרחיזאדה המדען הראשי שלהם ב-2020, כשהפעם זה קורה שוב, בלב טהרן".

הנרי רומא מקבוצת אירו-אסיה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי נראה שההתנקשות היא נקמה ישראלית נגד משמרות המהפכה על פעולות אזוריות ועולמיות נגד ישראל.

דובר משמרות המהפכה, ראמזן שריף, האשים ביום שני את שירותי המודיעין של "מערכת השליטה הגלובלית והציונות" ברצח, אשר ברטוריקה הרשמית האיראנית מתייחסת לארה"ב ולישראל.

דובר הכוחות המזוינים, אבולפזל שקרצ'י, אמר כי גופי מודיעין חוקרים את ההתנקשות ויודיעו על תוצאותיו מאוחר יותר. כלי תקשורת איראניים המנוהלים על ידי המדינה, אמרו לאחר החיסול, כי ארגון הביון של משמרות המהפכה עצר מספר מרגלים שהיו חלק מרשת ישראלית שפעלה במדינה. אך לא פורסם מי העצורים, והיכן הם נעצרו, או כל פרט אחר.

איראן נשיא איראן עימות איראן ישראל טהרן חיסול ממוקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד