י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אש של שנאה

הפעילים בשכונה ניצלו את ל"ג בעומר להסתה אנטי חרדית

תיעוד מקבוצת הוואטסאפ של פעילים חילוניים בולטים ב'גבעה הצרפתית' בירושלים חושף אמירות מזעזעות נגד הציבור החרדי בשכונה • האמתלה: אירוע ההדלקה בל"ג בעומר לילדי השכונה

הפעילים בשכונה ניצלו את ל"ג בעומר להסתה אנטי חרדית
ההדלקה בגבעה הצרפתית צילום: באדיבות המצלם

שכונת הגבעה הצרפתית בירושלים מתאפיינת ביחסי שכנות טובים בין חרדים וחילונים ובאווירה נינוחה ונטולת מתיחות בין התושבים. בשנים האחרונות נוספו לשכונה כמה מאות משפחות חרדיות נוספות שהשתלבו היטב באקלים הייחודי של השכונה.

למרבה הצער מציאות אידיאלית זו לצנינים בעיניהם של כמה פעילים חילוניים מיליטנטיים שגמרו אומר להיאבק ב"התחרדות השכונה". הללו לא פוסחים על שום הזדמנות לנסות להצר את רגלי התושבים החרדים ולהסית נגדם.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מקבוצת הוואטסאפ השכונתית ניתן לראות כיצד פעיל מרכזי בשכונה, עו"ד בהשכלתו, וכן עוד יועץ תקשורת ופעיל חברתי משתלחים במילים מבישות ומבחילות בתושבים החרדים. הרקע: אירוע ל"ג בעומר לילדי השכונה.

"הילד ששר בבית הכנסת נשמע קצת כמו תרנגולת שחוטה. זה לא נעים לי", "ידוע שמצוות ל"ג בעומר לשחוט ילד יהודי קט..." נכתב וזכה לתמיכה ועידוד מצד מספר תושבים.

חרדים המתגוררים בשכונה עמם שוחחנו הביעו צער וזעזוע על הדברים, וציינו כי הנ"ל מייצג מיעוט קיצוני בלבד. "אנו מקווים שההסתה הזו לא תחלחל לשכבות נוספות". 

גבעה הצרפתית ל"ג בעומר הסתה הסתה נגד חרדים שנאת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד