ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
חפ"ק בין המצבות

"עברנו התעללות" • משפחות קדושי מירון עוכבו מלהגיע לקברי בניהם

בני משפחות הרוגי אסון מירון, שניסו לעלות לפקוד את קברי יקיריהם הטמונים בבית הקברות בהר, טוענים כי שוטרים שהוצבו במקום לא אפשרו להם לעבור במשך שעה ארוכה • לאחר תחנונים הוכנסו חלקם • המשפחה נדהמה לגלות שהמשטרה הקימה חפ"ק בין המצבות • הסיפור המלא

"עברנו התעללות" • משפחות קדושי מירון עוכבו מלהגיע לקברי בניהם
החפ"ק בבית העלמין במירון צילום: סלולר

בני משפחות אלחדד ויוזעף ששיכלו את ילדיהם באסון מירון בשנה שעברה, טוענים להתנהלות תמוהה מצד המשטרה במהלך יום ההילולה בל"ג בעומר, שהוא גם יום היארצייט הראשון של ההרוגים באסון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אל לשכת בד"צ 'העדה החרדית' בירושלים הגיעו אתמול (ראשון) משפחות אלחדד ויוזעף שבניהם בין הרוגי מירון בתלונה, בין היתר על חילול הקברים בבית העלמין.

לטענת המשפחות, האירוע התרחש למרות סיכומים מוקדמים שהגיעו אליהם הן עם הפרוייקטור והן עם המשטרה, כי תותר להם גישה חופשית לקברי יקיריהם שנטמנו בבית העלמין במירון, במהלך יום היארצייט. אלא, שבני המשפחות נדהמו לראות כי הדרך אל בית הקברות חסומה, וכי לא ניתנת להם גישה לקברים. אחרי יותר משעה של עמידה בחום השמש, הסכימו השוטרים להכניס בודדים מבני המשפחה בלבד.

בנוסף, מספרים, בני המשפחות, הם הופתעו לגלות, לטענתם, חפ"ק משטרתי ממנו הופעלו הרחפנים המשטרתיים. השוטרים, כך מספרים קרובי המשפחה, התמקמו בין המצבות עצמן, מה שמהווה מבחינתם חילול קברים חמור. כשאחד מהם הוציא מצלמה לתעד את מה שראו עיניו, טענו בפניו השוטרים שגדשו את בית הקברות כי אסור לצלם וכי מדובר בעבירה פלילית.

כמו כן, אולצו המשפחות לקצר את התפילות והלימוד על קברי יקיריהם בעקבות פעילות המשטרה במקום. אחד ההורים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר בכאב: "גם לקחו לנו את מירון, וגם לא נתנו לו להתייחד עם ילדינו". לדבריו, "הגיעו בני משפחה שרצו לפקוד את הקברים ולא נתנו להם לגשת. הם התחננו במשך שעה להכנס ורק אחרי זמן רב מתנדב מד"א דיבר עם השוטר האחראי שנתן להם להכנס, וגם לא לכולם".

בני המשפחה ששוחחו עם עם 'בחדרי חרדים', תהו "על מה ולמה זכו ליחס כה מתנכר ומחפיר, מול המשפחות ומול קברי ההרוגים. האם לא היו מספיק שטחים פתוחים באזור מירון, בהם אפשר היה להציב את מרכזי השליטה של הרחפנים זולת בצמידות ועל הקברים".

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת משטרת ישראל שטרם התקבלה. לכשתתקבל נפרסמה במלואה.

משה מרדכי אלחדד יוסף דוד אלחדד מושב מירון אליעזר צבי יוזעף אסון מירון תשפ"א משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד