ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לקיחת ה-DNA נעצרה

זה מה שהתגלה תחת מצבת התינוק מ'ילדי תימן'

העבודות לפתיחת קברו של התינוק עוזיאל חורי מ'ילדי תימן' נעצרה הבוקר לאחר שנמצאו תחת המצבה שתי גופות, מאחר וצו בית המשפט ניתן רק לקברו של עוזיאל, יש צורך בצו חדש שייתן לקחת דגימות מכל הגופות סביב הקבר 

זה מה שהתגלה תחת מצבת התינוק מ'ילדי תימן'
חפירה. אילוסטרציה צילום: pexels

שתי גופות נחשפו היום (שני) מתחת למצבת קברו של התינוק עוזיאל חורי, שנחשד כאחד מילדי תימן החטופים. הקבר נפתח הבוקר, לראשונה מקום המדינה, לחקירה רשמית. נוכח המצב, לא ברור מי מבין שתי הגופות שנמצאות מתחת למצבה היא של חורי - אם אחת מהן היא בכלל שלו.

פתיחת הקבר אירעה בתום מאבק משפטי של חמש שנים, ולאחר דחייה של בית המשפט את טענות המדינה כי יש לדחות את פתיחת הקבר בחודש נוסף בשל רטיבות האדמה, והורה לפתוח את הקבר בתאריך שנקבע מראש.

מאחר שמדובר בשרידי גופה של תינוק ממשפחה נוספת, המשך ההליך דורש התערבות של בית המשפט, כך שהחפירות הופסקו ברגע שהתגלה הקבר הנוסף. לפי החוק, אם בעת פתיחת הקבר התגלו שרידים משני בני אדם ואי אפשר לדעת מי מהם הוא הרלוונטי - יש לעזוב את הקבר כמו שהוא, לסגור את המצבה ולחזור להליך מול בית המשפט.

במשרד הבריאות שיערו שמצב דומה עלול לקרות, מאחר שבחלקת הילדים בבית העלמין סגולה נקברו באותן השנים עשרות ילדים, רובם ממשפחות יוצאי תימן, שנקברו צמוד אחד לשני.

עורכת הדין רחל דותן, שמייצגת את המשפחה, טענה הבוקר לאחר הסרת המצבה כי הקבר נפתח כבר בעבר ללא ידיעתם. "יש לנו שאלות קשות ממה שראינו - היו שברי בטון לצד הקבר, מה שלא נמצא באף קבר אחר. יש פגיעות של מכות בצד המצבה, שגם הייתה מוגבהת לעומת האחרות", אמרה עורכת הדין. קרובת משפחה הוסיפה: "מקווים שהאמת תצא לאור".

פתיחת הקבר התאפשרה בתום הליכים משפטיים ארוכים ולאחר שבית המשפט אישר לבני משפחתו של עוזיאל חורי, שהיה תינוק בתקופת פרשת חטופי תימן, לפתוח את קברו במטרה לערוך בדיקות DNA ולוודא כי אכן מדובר בבן משפחתם שקבור במקום. ההליך תועד בשתי מצלמות עם שמע לבקשת המשפחה.

כעת יאלצו במשפחתו של עוזיאל חורי לשוב לבית המשפט לדיונים נוספים, בהם יידרשו לקבל רשות מבני המשפחה בה שרידי אדם נוסף שנטמן בסמוך לשרידי הגופה המיוחסת ליקירם.

חטיפת ילדי תימן פרשת ילדי תימן פתיחת קבר שרידי גופות עוזיאל חורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד